Web Analytics
Jump to content

Henge gitaren på veggen, dårlig idé?

Anti-Virus

Recommended Posts

Jeg har faktisk flere enn en gitar, og er jo litt synd at en kan spille på bare en gitar om gangen...

Den beste plassen for en gitar når den ikke er i bruk er vel gitarkassa. 

Men hvor dumt er det egentlig å kjøpe en henger og henge gitaren på veggen? Kan den bli skadet?

Funker fint å henge gitarer på veggen, så lenge de får henge et sted med relativt jevn temp, iallefall unngå de store plutselige svingningene. Har hatt gitarer hengende på vegg i årevis tidligere, å ingen har gjort seg noe av det. Alle mine skal etterhvert på veggen igjen :)

• Like 1

De jeg har plass til henger på veggen i stua  nå mens jeg ennå bor i ungkarskåken. Høres ut som det er uaktuelt i «min» fremtidige bolig? Gitarene tar på ingen måte skade av det så lenge de får henge i fred..... Tips: bruk herkules hengere med lås hvis du har unger....

• Like 1

Som nevnt her, er det ikke noe problem å henge gitarene på veggen hvis temperatur og luftfuktighet er noenlunde stabil. Det blir likevel anbefalt å ikke henge gitarer på yttervegg, men jeg kan ikke forstå at det heller skal være noe stort problem. I hvertfall ikke hvis veggen er rimelig greit isolert.

• Like 1

2 timer siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Mistenker at det rådet om å ikke henge gitarer på yttervegger er fra før glassvatt ble vanlig i norske hus, ja... 

Glassvatt - hva er det ? Er mange hus her i Stvgr nær sentrum som ikke er isolerte - mange er bygget før ww2 . Men de fleste installerer 1-2 varmepumper , isolerte vinduer  og klarer seg .