Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

George L Kabler


Anbefalte innlegg

Syns det virket som et bra tilbud, men er nok litt bekymret for strekkavlastning. Blir ytre kappe festet i pluggen på noe vis? Har litt erfaring med "klemmeplugger" Riktig nok ikke til gitarbruk, men alikevel til dynamisk bruk, og erfaringen er nok ikke helt positiv. Har ikke prøvd George L, så jeg skal ikke si noe om det. Er jo litt derfor jeg spør også... ;)

Lurer også på om de er å få i balansert utgave?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun vinklede plugger på lager akkurat nå.

Vi kommer til å legge ut komplette ruller også på 30m

Noe mye kanskje , men så har man jo en stund.

(Da med kvantumsrabatt)

Strekkavlastning er ikke egentlig noe problem, da denne løsningen

er beregnet til å ha mellom effektpedaler, eller som patche kabler i rack.

Man drar ut pluggen ved å dra i hodet.

Kommer ikke i balansert utgave. Signalet i kablene er det som kjennetegner kvaliteten. Et godt signal = Supergod lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik kabel selv og liker den. Mye tynnere og lettere enn andre kabler, lett å rulle, fine små plugger og ikke minst: pluggene holder! mange andre plugger har en tendens til å slutte å fungere etter en stund, men det har enda ikke skjedd med denne. Sikkert på grunn av at den er loddefri. Enkle å montere selv for folk som meg som ikke kan lodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke i balansert utgave. Signalet i kablene er det som kjennetegner kvaliteten. Et godt signal = Supergod lyd.

Er for så vidt enig i det du skriver der, men en balansert kabel vil være mer hensiktsmessig i feks et studio. Dette pga støyreduksjonen i balanserte kabler som man ikke får i ubalanserte kabler. Trenger nemlig noen gode balanserte kabler til monitorene mine.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er de ultimate pluggene å bruke til pedalbrett, på grunn av:

1. de tar så lite plass (dette gjelder både selve pluggene og ledningen)

2. du kan kjapt og enkelt kan klippe de til i den lengden du vil ha

3. de låter bra.

4. hvis de begynner å skurre tar det to minutter å fikse, og alt du trenger av verktøy er en saks og en skrutreker.

Er kanskje mindre stabilt enn en standard jack med naurik plugger (ville aldri brukt george L's rett i gitaren) Men i forhold til andre små-kabler ment for å koble sammen pedal-brettet/racket er disse overlegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er de ultimate pluggene å bruke til pedalbrett' date=' på grunn av…[/quote']

Jeg er stort sett helt enig med deg, det eneste unntaket er at jeg foretrekker plugger jeg stoler på når ting skal flyttes på. Til hjemmebruk og oppsett for testing er George L-pluggene og -kablene glimrende, men ut på tur vil jeg ha Neutrik-plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutrik er selvfølgelig det mest stabile, ja.

Men de er ofte for store til å få plass på et pedalbrett, i hvertfall hvis du (som jeg hadde før jeg byttet til rack) har litt for mange pedaler i forhold til pedalbrettets størrelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.