Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til innkjøp av gitar og forsterker + dvs


Sinister

Anbefalte innlegg

Apropos Floyd Rose.... Tok ned min Jackson Kelly KE-3 fra veggen nå, sikkert 1 år siden jeg har rørt den.. Og gjett hva? 100% i tune....
Det krever bare litt forståelse og litt tålmodighet for å justere den rett.
Men ikke å foretrekke hvis man driver med hyppige nedtuninger... Kanskje derfor man har flere gitarer??

Endret av askret
Trykkfeil....
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Masse gode innspill her, det eneste jeg vil si er at Schecter er noe av de mest undervurderte gitarmerkene jeg har vært borti. Hatt 3 selv, og alle har vært bunnsolide gitarer tvers gjennom. Dette til tross så er Schecter ett av de merkene som taper seg mest i pris på bruktmarkedet ved siden av f.eks LTD og Jackson. Hvorfor er over min fatteevne, men akkurat nå er det Gibson, Fender og enkelte vintage japanproduserte  gitarer som selger.

Tenk over dette før du kjøper ny, for en ny Schecter vil tape seg enormt når den havner på finn.no

Japanske Ibanez taper seg også kraftig brukt .

Schecter er Korea gitarer og uansett hva de koster nye , så vil dert påvirke bruktprisen . En får jo Japanske Ibanez og Jackson nede i 1500-2000 av og til . Da kan en stort sett glemme å få stort for en Korea LTD/Schecter . En får jo og USA lagde Gibson nede i 2500-3000 innimellom .

Jeg solgte en dyr LTD nummerert Limited edition gitar ( laget 100 stk tror jeg) som lå på 1500 usd brukt i utlandet ..var umulig å få mer enn 5k for den her i Norge . Og den var spilt på maks 30 minutter med alle papirer og kassen . Tok lang tid å bli kvitt .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Troll skrev:

Jeg solgte min Hellraiser for ca 4500 hvis jeg husker riktig, gikk solgt fort da det var C7 (syvstrenger). Gav 3500 for Blackjack ATX, den var så og si ubrukt. Mener å huske at disse ligger i prisklasse 10k ny. 

Hvordan er halstykk. på Blackjack'n? Halsen på Hellraseren var ikke tynn nok for meg, derfor solgte jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, askret skrev:

Apropos Floyd Rose.... Tok ned min Jackson Kelly KE-3 fra veggen nå, sikkert 1 år siden jeg har rørt den.. Og gjett hva? 100% i tune....
Det krever bare litt forståelse og litt tålmodighet for å justere den rett.
Men ikke å foretrekke hvis man driver med hyppige nedtuninger... Kanskje derfor man har flere gitarer??

Ja em god FR er jo bunnsolid. Da er det bare luftfuktighet og temperatur som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.