Gå til innhold
  • Bli medlem
Sinister

Hjelp til innkjøp av gitar og forsterker + dvs

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MartheyG skrev:

Om du bor i Oslo, er det bare å stikke og se på gitaren og. 

Fikk kontaktet selger men han sender visst ikke. Så bor jeg langt unna Oslo, så må nok vente til det kommer andre muligheter på Finn eller kjøpe ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Sinister skrev:

Fikk kontaktet selger men han sender visst ikke. Så bor jeg langt unna Oslo, så må nok vente til det kommer andre muligheter på Finn eller kjøpe ny.

Virker noe sløv den selgeren . Kun ett bilde og svarer ikke på mail . Samt gidder ikke sende ...... men noen selgere må en bare gi opp på. Er de SÅ sløve så makter de sjelden å pakke bra heller . Men sånn er det bare . 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.12.2018 den 14.28, Sinister skrev:

Takk så mye! Den var jo veldig billig, og sikker på at det er bra kvalitet. For å oppklare det, så er det den jack-kabelen som skal fra gitaren til forsterkeren? Sikkert dumt spørsmål.

Kanskje det beste tipset, hva angår kabel, jeg fikk når jeg begynte å spille var å holde på metallet / den hardedelen av  pluggen når jeg drar inn / ut kabel. Da varer en billigkabel veldig mye lenger enn om man tar tak i myk del av kabelen når man drar inn ut.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Virker noe sløv den selgeren . Kun ett bilde og svarer ikke på mail . Samt gidder ikke sende ...... men noen selgere må en bare gi opp på. Er de SÅ sløve så makter de sjelden å pakke bra heller . Men sånn er det bare . 

Er sant det du sier. Dårlig kommunikasjon med kjøper er sløvt.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse dukker opp på finn hele tiden. Bare å følge med. Jeg ville også vurdert Schecter Blackjack ATX. Disse er formet som superstrat og er laget for å spille metal. Jeg her en slik, og det er fantastiske gitarer med uendelig sustain. Hadde du bodd i nærheten av Bergen, så kunne du prøvd min. (jeg skal ikke selge). Har også hatt Schecter Hellraiser, syns ikke den målte seg opp mot ATX. 

Ebony fretboard, string through body og neckthrough body konstruksjon. Kombinasjonen gir helt sinnsyke vibrasjoner som gjenspeiler seg i lyden ut fra forsterkeren. Veldig crispy lyd med masse feel ?

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Troll skrev:

Disse dukker opp på finn hele tiden. Bare å følge med. Jeg ville også vurdert Schecter Blackjack ATX. Disse er formet som superstrat og er laget for å spille metal. Jeg her en slik, og det er fantastiske gitarer med uendelig sustain. Hadde du bodd i nærheten av Bergen, så kunne du prøvd min. (jeg skal ikke selge). Har også hatt Schecter Hellraiser, syns ikke den målte seg opp mot ATX. 

Ebony fretboard, string through body og neckthrough body konstruksjon. Kombinasjonen gir helt sinnsyke vibrasjoner som gjenspeiler seg i lyden ut fra forsterkeren. Veldig crispy lyd med masse feel ?

Veldig fin gitar iallefall, ser den har FR også! Skal definitivt sjekke ut den!

Har forsåvidt sittet å vurdert en billigere Schecter uten FR også, som har såkalt tune o-matic, nemlig en Schecter C-6! ? https://www.gitarhuset.no/strengeinstrumenter-amper-effekter/gitarer/elektriske/schecter/schecter-schecter-c-6-deluxe-satin-white-142973-p0000169969

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt råd er å kjøpe en gitar som kan brukes også om noen år, når kansje ikke ax7 er favoritten lenger. Synyster gates modellen er tøff når du spiller ax7, men kansje ikke i andre sammenhenger. Dette mener jeg forøvrig om alle signaturmodeller som så tydelig bærer artisten sin "signatur". For eksempel: kirk hammet sine signatur modeller, der den ene er en "vanlig" superstrat, riktig nok med skull inlays, mens den andre er utvilsomt en kirk hammet modell.

Det er hvertfall noe jeg hadde tenkt på om jeg skulle kjøpt gitar.

xlarge.png?1531162819

48063-167760-esp-ltd-kh-wz-kirk-hammet-s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Troll skrev:

Skulle jeg kun hatt en gitar, ville jeg kjøpt uten FR. Da kan du stemme ned enkelt ved behov mellom sangene. Nå har jeg 7 stykk, alle uten ?

Akkurat det jeg har tenkt på! Hvor ofte er det man trenger stemme gitaren? Kanskje et litt vanskelig spørsmål, men for meg blir det som oftest å lære meg sanger fra metalsjangeren, kanskje litt rock også. Og selvfølgelig sanger med litt roligere tempo. ? Hvis jeg må tune gitaren mellom hver sang man spiller så er det jo kanskje litt tungvint med FR for min del?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Endt skrev:

Mitt råd er å kjøpe en gitar som kan brukes også om noen år, når kansje ikke ax7 er favoritten lenger. Synyster gates modellen er tøff når du spiller ax7, men kansje ikke i andre sammenhenger. Dette mener jeg forøvrig om alle signaturmodeller som så tydelig bærer artisten sin "signatur". For eksempel: kirk hammet sine signatur modeller, der den ene er en "vanlig" superstrat, riktig nok med skull inlays, mens den andre er utvilsomt en kirk hammet modell.

Det er hvertfall noe jeg hadde tenkt på om jeg skulle kjøpt gitar.

xlarge.png?1531162819

48063-167760-esp-ltd-kh-wz-kirk-hammet-s

Skjønner hva du mener! Skal ærlig innrømme at jeg synes custom gitaren til Synyster Gates er knalltøff, men er som du sier med tanke på andre sammenhenger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Sinister skrev:

Skjønner hva du mener! Skal ærlig innrømme at jeg synes custom gitaren til Synyster Gates er knalltøff, men er som du sier med tanke på andre sammenhenger..

For all del, viss det er gitaren som inspirer deg til å øve og spille mer så go for it. Viktigheten av å ha en gitar du selv synes er tøff og liker å spille på må ikke undervurderes. 

Men støtter @Troll. Ville gått for gitar med fast bro som første gitar, er lettere på alle måter. Viss du spiller etter kjente metall låter, så vil de veldig ofte variere i tuning, da er det fordel med fast bro

Endret av Endt
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schecter "strat" string through....kjenner ikke modellen eller om den er laget i Korea . Spørs om denne selger gidder å sende , men en kan jo spørre .

Grei pris i hvert fall ( hvis det ikke er en billig Kina modell) .

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136582961

El Gitar Schechter Omen-6 Diamond series med forsterker og tilbehør 2900,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de rimeligste Schecter Diamond-modellene er koreanske. Produseres både i Korea og Indonesia. De koreanske er type budsjettvarianter, mens de indonesiske koster en del mer (og en del av de er neck through, EMG/SD Blackouts, etc).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Tror de rimeligste Schecter Diamond-modellene er koreanske. Produseres både i Korea og Indonesia. De koreanske er type budsjettvarianter, mens de indonesiske koster en del mer (og en del av de er neck through, EMG/SD Blackouts, etc).

Ikke omvendt, som for eksempel for PRS, LTD og Chapman?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.