Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JCM Kabinett?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Marshall Dsl100 + et 412 cabinett...på alt under 3 låter det no inni granskuen dritt!!!! Hjemme bruker jeg da en Kustom Tube12w med en Boss SD-1 i front...det låter mye bedre enn Marshallen på under 2-3...

Så hadde jeg bodd på en hybel ville jeg ikke ha satset på noe 100w rørstack, ikke engang 50w....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forskjellen mellom 100W og 50W rør er på 3 dB, så skal du ha en røramp til hybelbruk må du nesten gå til anskaffelse av en Z.Vex nano topp på 0,5 watt :P men den får du nok ingen Petrucci lyd av.

Det enkleste blir nok en moddellerings ting, Vamp/pod, eller en flextone m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du vil ha transistor-basert, da du også skal bruke den på hybel..

Alle Rocktron Velocity modellene (300, som jeg har, er den kraftigste, tror 100 er den svakeste)

Tubeworks MosValve (finnes vel fra ca 100 til 500W..)

Finnes sikkert også flere andre merker/modeller som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de vil funke med 2x12 kabinettet, men hvis du kun skal bruke oppsettet kun på hybelen, hvorfor ser du fortsatt på rør sluttrinn? Det blir altfor kraftig, med mindre du kun skal spille med cleanlyd.

Skal du kun sitte hjemme på hybelen bør du nok kjøpe et transistorsluttrinn, hvis du ikke har lyst til å bli kastet ut :P Men hvis du skal spille ute/i band e.l. kan du kjøpe et rørsluttrinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men anyway, virker som om det kanskje blir litt voldsomt å ha en hel rigg stående på hybel, men av tidligere erfaringer så syntes jeg de fleste 30W transistor comboforsterkere høres ganske ræva ut (Har prøvd Johnson, Vox, Marshall osv...)

Noen forslag til 30Wattere som høres ok ut da? Pris spiller ikke SÅ mye rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.