Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjell på Steinberg UR44 og UR-RT4?


Kjut

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe et lydkort med software for å drive litt musikkproduksjon på hobbybasis og har kikket på flere. For meg virker det som om Steinberg får mest skryt i <3000 kronersklassen og det er mulig det blir et UR44. Men Steinberg har også noe som heter UR-RT4 som har litt ekstra funksjoner, noe de kaller for Rupert Neves transformatorer. Men hva er egentlig forskjellen på disse kortene? Er det noe som er verdt den doble prisen? Er kanskje noen her som har erfaring med begge?

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har for lite erfaring med lydkort til å svare deg. Bruker selv Focusrite Scarlett og er fornøyd. Men husk at du bør ha en god PC eller Mac for å drive programmene og lydkortet . Merker selv at det ikke skal mye til før software spiser mye minne og prosessorkraft. Som kan forårsake latency (forsinkelser). Og akkurat det er lite gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet ikke om du har kjøpt lydkort enda, men det ser ut til at forskjellen er at UR-RT4 er et lydkort der er preampene er forsterket med transformatorer fra Rupert Neve.

Neve er top shit i lydverdenen, men jeg er usikker på om du vil kunne nyttegjøre forskjellen mellom RT4 og UR44 i din situasjon (hobbybasis). :)

Jeg hadde kjøpt UR44, det ser ut som et tipptopp lydkort. Så kan du bruke pengene du evt. ville ha spøtta inn i et RT4-kort på god lytting og mikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror pc'n burde holde, en Intel i7 Quadcore med 16 GB Ram, men vet jo ikke forsåvidt. UR44 har minstekrav på 2 GB og Dualcore, så ligger litt over rent tallmessig hvertfall.

Har ikke kjøpt ennå, håper på gode tilbud på Larvik Gitarfestival i slutten av mars, og kan gruble fram til det.

Men tusen takk for innspill begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Kjut skrev:

Tror pc'n burde holde, en Intel i7 Quadcore med 16 GB Ram, men vet jo ikke forsåvidt. UR44 har minstekrav på 2 GB og Dualcore, så ligger litt over rent tallmessig hvertfall.

Har ikke kjøpt ennå, håper på gode tilbud på Larvik Gitarfestival i slutten av mars, og kan gruble fram til det.

Men tusen takk for innspill begge to!

Pc'en holder nok i lange baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Troll skrev:

Den holder nok ja! Husk at programmene krever veldig mye fra PCen. Mye mer enn det å drive selve kortet. Men du har uansett nok juice 😊

Ofte er det prosessoren som kneler først, men det bør jo ikke være et problem her. Intel er også langt å foretrekke til lydproduksjon sammenlignet med AMD. Det har i hvert fall vært min erfaring, selv om det er et par år siden jeg har prøvd AMD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.