Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjøre et scoop i Indonesia?


Jegsann!

Anbefalte innlegg

Jeg har vært mye i Thailand før --ekte vare der er ikke noe billigere enn her . Vil heller si dyrere . Japan, Kina   og Sør Korea er dyrt , og regner egentlig resten av de landa der er dyre . Men hvis du får laget noe der nede så er arbeidskraft billig , men så er det kvaliteten på det de gjør igjen....

Solgte en Fender til en Afrikaner en gang - han sa min var mye billigere enn en ekte Fender der nede . Dette var Elfenbenkysten og rundt der . Han hadde band og studio der nede .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til ESP fordi jeg er ganske lei av å lete etter info:

I would like to buy a Horizon with EMG 81-7 bridge pup, and 707 neck pup, but I find it hard to navigate between all the different models to find out which ones have those particular specs. Could you help me please?

Noen av dere som vet det?

Jeg kan feks. Google en Horizon modell og finne ut at den kommer i utgaver med enten S. Duncan, 81-7 + 707 eller BARE 707'er... ? Forvirrende opplegg, synes nå jeg...

Endret av Jegsann!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Troll skrev:

Det er heldigvis veldig enkelt å bytte EMG Pickups, da de kommer med quick plug connector. Ingen lodding nødvendig ?

Ja, hva er greia der? Har hørt om det. Er det omtrent bare å 'klikke' ut en av dem og sette inn den nye? Ser at en 81-7 koster litt over 1000 k bare, så det går jo. 

(Vil det forresten låte likt som om den hadde kommet med 81-7 fra fabrikken? Akkurat som jeg har en 'fordom' mot å gjøre det selv, som om jeg tror at det de som kommer med det fra fabrikken ee optimalisert for den mikken og de som kommer med 707 er optimaliserert for den etc... ?). Fikk nemlig satt inn en EMG 81 i en billig Yamaha gitar for mange år siden. Det endte med at gitaren nesten bare feeda på bandøvelse... Det gjør ikke ESP'en min feks. Derfor har jeg en slags ''skepsis" for å gjøre det selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skala absolutt ikke være forskjell åå 707 og 81-7 med tanke på kvalitet. Det er små forskjeller i lyd. 707 er tilsvarende EMG 85 da den er lik 81, men litt feitere i lyden. Er yahamaen din kanskje en hollow body? 

Det er like enkelt å bytte EMG pickup som å bytte headsett. Enkel plug and play, det blir ikke enklere. ? 

Ville kjøpt gitaren og gitt den en sjanse. Henger du deg mye opp i små ting som humbuckere, som enkelt kan skiftes, så ender du opp med å bruke mye energi før du får tak i det du ønsker ?

Jeg har byttet humbuckere i 7 av mine 8 gitarer. No stress, bare gøy å leke med lydbildet! 

Endret av Troll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jegsann! skrev:

Ja, hva er greia der? Har hørt om det. Er det omtrent bare å 'klikke' ut en av dem og sette inn den nye? Ser at en 81-7 koster litt over 1000 k bare, så det går jo. 

(Vil det forresten låte likt som om den hadde kommet med 81-7 fra fabrikken? Akkurat som jeg har en 'fordom' mot å gjøre det selv, som om jeg tror at det de som kommer med det fra fabrikken ee optimalisert for den mikken og de som kommer med 707 er optimaliserert for den etc... ?). Fikk nemlig satt inn en EMG 81 i en billig Yamaha gitar for mange år siden. Det endte med at gitaren nesten bare feeda på bandøvelse... Det gjør ikke ESP'en min feks. Derfor har jeg en slags ''skepsis" for å gjøre det selv...?

Det sitter en 3-pins kontakt på undersiden av pickupen, så det er bare å dra denne ut og plugge inn i den nye (x-system tror jeg de kaller det)...superenkelt :) Det eneste du bør huske er at når du har montert den nye pickupen så må du skru den opp slik at den ligger rimelig nært strengene. EMG har en rimelig svak magnet, så den må justeres nærmere strengene enn en vanlig passiv pickup.

Høres snålt ut at du fikk feed, da jeg opplever EMG som rimelig solid på dette med feedback og støy. 

EDIT: Ser troll kom meg i forkjøpet ;)

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Det sitter en 3-pins kontakt på undersiden av pickupen, så det er bare å dra denne ut og plugge inn i den nye (x-system tror jeg de kaller det)...superenkelt :) Det eneste du bør huske er at når du har montert den nye pickupen så må du skru den opp slik at den ligger rimelig nært strengene. EMG har en rimelig svak magnet, så den må justeres nærmere strengene enn en vanlig passiv pickup.

Høres snålt ut at du fikk feed, da jeg opplever EMG som rimelig solid på dette med feedback og støy. 

EDIT: Ser troll kom meg i forkjøpet ;)

Har faktisk opplevd feedback i en av gitarene mine (med EMG 81) også, uten at jeg helt forstår hvorfor. Har lik pickup i en annen gitar også, og den er dønn tyst. Er vel ikke alt man skal forstå :) Men det er ihvertfall sant som du sier at EMG bør stå nærmere strengene enn vanlige passive pickups. Tror det står i manualen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Troll skrev:

Jeg hadde faktisk samme problem.
Fjørene som vibrerte - løste det enkelt med noe kjøkkensvamp som jeg klipte til og plasserte inntil fjørene, for å dempe vibrasjoner. 

Hvilke fjærer er det du sikter til nå tro? :) [/spørredumt] 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som benyttes til å justere høyden på pickupene. Disse ligger jo helt inntil pickupen, og det skal ikke mye til for at pickupen plukker opp høytfrekvente vibrasjoner fra disse. 
Det kan man feilsøke ved å endre på høyden mens de feeder. Endere frekvensen seg, så er det dette som er åsaken.

image.png.1076185e0a73b21c89cda45218d7655d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Troll skrev:

De som benyttes til å justere høyden på pickupene. Disse ligger jo helt inntil pickupen, og det skal ikke mye til for at pickupen plukker opp høytfrekvente vibrasjoner fra disse. 
Det kan man feilsøke ved å endre på høyden mens de feeder. Endere frekvensen seg, så er det dette som er åsaken.

image.png.1076185e0a73b21c89cda45218d7655d.png

Skal ut med pickupene snart uansett, så skal teste det. Takker for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.