Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG570EX for salg, men salgspris?

Anbefalte innlegg

Selger min Ibanez RG570EX fra 2000/2001. Gitaren er i god stand og har nesten ikke vært brukt på 10 år. Noen små merker og litt slitasje i selve lakken har den da, men det var toppmodellen fra den product linen (generasjonen?) av RG-gitarer fra den tiden og kostet ca. 12.000 ny. Spørsmålet nå er hva jeg kunne forventet av salgspris... Er det noe marked for denne typen gitarer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig med Ibanez, de japanske modellene er kjempepopulære men holder ikke noe særlig høy pris på bruktmarkedet. Uten at jeg har undersøkt vil jeg tro at 3500-4000 skal være realistisk. Folk legger ut eldre japanske RGer til 6000 også, men da ligger de som regel ute svært lenge. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, folkens! Den er sølvfarget ("Cyberpink"), og uten plekterbrett ja. 

Pickups: V8 (bridge), V1 (single coil) og V7 (neck), hvis jeg ikke husker feil.

Husker at jeg fant ut at en av gitaristene i Slipknot bruker samme gitaren i 'Wait and bleed' videoen. Eneste forskjell er at den har sølvfarget kropp og svart hode. Min har sølvfarget hode også. Lurer rett og slett på om EX står for den lille detaljen...?

Endret av Jegsann!
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Var på besøk hos opphavet og fant igjen noen gamle musikkutstyr-kataloger fra min ungdom.  Interessant å se både utvalg og priser! Her er et lite utsnitt fra 89/90 katalogene til Gulmoen & Engh og Norsk Musikk:

• Av tjukknyggis
      Lufter denne skjønnheten her for salg; Ibanez Custom AS103-AMB. Strøken gitar !
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179772882

• Av tjukknyggis
      Heisann! Eg har ein Fender Roland Stratocaster VG G-5 i fargen svart/kvit. Eg tenkte å selge denne gitaren. Eg kjøpte den ny for ca 8 år sidan og betalte rundt 17-18.000kr. Gitaren har kun blitt brukt eit par gongar og er derfor heilt strøken og uten riper og bruksmerker. Det eg da lurer på er kor mykje er gitaren verdt i dag, kva pris bør eg legge den ut for? På forhand takk!

• Av DirkDiggler
      (Hei, helt fersk. Spilt andre instrumenter og kan noter og alt det der... Men gitar har jeg aldri helt finni ut av... MEN NÅÅÅÅ!!)

Har egentlig ikke et fast budsjett å holde meg til , selv om madammen ikke er helt enig. Har googlet og "youtubet" ved alle mulige ledige stunder og tror jeg ender opp med en Ibanez s521 + en VOX amp til ca 2000(VT 20 ett eller annet). Har "aldri" spilt gitar før, men vil ha noe som duger når jeg nå er såpass bestemt på å endelig komme igang. Prøvde meg så vidt på en akustisk for maaange år siden men den ble for stor og ukomfortabel å lære å spille på + jeg hadde aldri ro i ræva til å sette meg ned å øve. Nå derimot er det tre kids inne i bildet og jeg har ikke annet enn ro igjen når de har blitt "sendt i seng". Når feriepengene tikker inn, bestiller jeg. Nå skjer det! Og jeg gleder meg som en unge.. 

MEN; Vurderer også en gitar med "whammy-bar" eller hva det heter. Vil det lønne seg å starte med en gitar som har en, eller ikke? Går jo ann å investere i en ekstra gitar som faktisk har det om jeg kjenner at jeg nærmer meg Gilmour-nivå etterhvert? Eller? Finnes det noen glupe individer med gode tips? Burde jeg ikke starte med en Ibanez S-521? 

Vurderte lenge PRS SE Standard, men den koster noen tusen mer og finner ingen blå på noen nettbutikker... 

Samme gjelder Ibanez RG350... Ville ha en i lilla, men den finnes ikke å få tak i(ny  ).
      Ja, også en ting til. Bør man kjøpe nye strenger med en gang, eller funker de som følger med på en ny gitar i 5000,- + klassen?
      Innspill mottas med overlegen takknemlighet.
    • Av Jostein Olsen
      Selger en Ibanez 2375 fra tidlig 70-tall. Pre-lawsuit Les Paul Recording kopi. I god stand, med noen få bruksmerker. Tar gjerne imot kommentarer eller fakta om denne også. Flere bilder kan sendes på forespørsel. 
      pris rundt 8000,- gi bud. 

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.