Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagstrøm Viking


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg har hatt en viking. Det er en fantastisk fin gitar med tanke på pris.

Har tidligere eid en kinesisk Epiphone Dot. Vikingen ligger et par hakk over i både kvalitet, lyd og spillbarhet. Stock pickupene låt helt fint, men å bytte pickups ville vært en oppgradering. 

Ville smekket inn et sett med GFS Mean90 eller Dream90 som er P90 i humbucker format. De låt faktisk meget bra. 

Endret av Troll
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som prisene på vintage Hagstrøm er visst ganske høye? 

Iallfall på Finn..

Nesten 7000 for en skikkelig herjet oppussingsprosjekt :

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135872225

Må nok legge mange tusen i denne for å få den fin, om det i hele tatt er mulig  

Og denne 70-talls Vikingen skal han ha 16000,- for:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136282175

Da kjøper jeg heller en brukt Gibson 335.

Det mest fornuftige er nok å kjøpe en Kina Hagstrøm. Men de fleste tingene jeg har er jo laget i Kina, gitarer vil jeg helst skal komme fra andre plasser av en eller annen grunn..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell i pris på de svenske utgavene som ble laget på '60-tallet og de nyere Asia-produserte, naturlig nok. Om de som ble produsert i Sveariket er bedre, skal jeg ikke uttale meg om, men vet i hvertfall at de fleste nyere fra østen er kurante gitarer. Hagstrøm vs. Epiphone- spørsmålet er også litt vanskelig å uttale seg bastant om da det er avhengig av hver enkelt gitar.

Så har vi jo også flere som f.eks. Yamaha og Ibanez som har laget og lager, veldig greie semihollows til en fin pris.

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Viking: 

Det jeg har prøvd av de nye vikingene har vært bra bortsett fra modellen som heter Viking II som har/hadde (mulig den ikke lenger lages) bolt on hals og 6 tunere på rekke headstock. 

Jeg har selv en Viking Deluxe i Emerald Green som jeg liker godt og bruker mye i studio. 

 

Som @space sier kjøpte jeg en D'Angelico Premier DC fra Thomann som har hatt supersalg på Premier serien (lurer på om den fases ut eller noe). Utfordringen er å få disse til Norge pga Cites. Jeg fikk sendt min til København (ok innad i EU) og plukket opp der i vår i forbindelse med en spillejobb. 

Mye gitar for pengene og er faktisk i live-arsenalet mitt for øyeblikket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hvertfall Viking var en god gitar, mens Epiphone Dot gikk kjapt ut av samlingen. Den var riktignok Made in China. Kjøpte den for 2.500kr på salg helt ny hos Musikkmagazinet. Jeg har prøvd andre Epi semi hollow som har vært av vesentlig bedre kvalitet, men husker desverre ikke modell. 

Her er min forrige Viking. Nesten så jeg angrer på salget. 

Screenshot_20190103-142927.thumb.jpg.d630f8c03c23e81ec93bde0691a16999.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den vært i samme kaliber som min koreanske Epiphone LP Custom, så hadde jeg lett beholdt den. Men ser at jeg bør få prøvd en made in korea dot en dag :) Det må være en grunn til at de klarte å pushe kina-versjonen til 2500kr splitter ny med garanti og oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Korea Epi Dot for min far. Den hadde allerede fått Duncan pickups. Veldig god hals, skranglete hardware, og sikkert original elektronikk da den låter mye dullere enn min Gibson. Men en brøkdel av prisen.... Så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.