Web Analytics
Jump to content

Japansk Nebelung Riffmeister - halsprofil?

Alfi27

Recommended Posts

Halla,

Etter å ha vært på evig søken etter en av disse, så har jeg ikke lyktes med å finne noen... Det vil si, jeg hadde sjansen til å kjøpe en hvit med P90 for noen år siden, men jeg røk på en R0 til 25 laken i stedet ?

Så da tenkte jeg å finne ut om det er verdt å fortsette å lete eller gi opp, og det vil bli bestemt av to ting: halsprofil og vekt. Vet ikke om noen som har eid en slik noen gang har lagt den på badevekta, men sånn omtrentlig fungerer greit og gjerne sammenligning med andre ting både i forhold til vekt og halsprofil. 

Det er hovedsaklig Japan-modellen jeg er interessert i å høre om, men spesielt i sammenligning med Japan-modellen kan det være interessant å høre om de nyere Koreaproduserte også! 

Og sist men ikke minst, hvis noen har en de vil selge eller kan peke meg i riktig retning til noen som selger, vil det bli enda mer verdsatt! 

• Like 1

Det ble produsert 30 stk, og hvertfall et par av de har blitt kjørt hardt med Kvelertak på turné så mulig det tallet er mindre også ?

Kan ikke huske å ha sett noen med ebony, men skal ikke være påståelig på det. 

Jaså ja, det var egentlig ikke det svaret jeg ville ha... Da må jeg nok fortsette å lete ?? 

De har en del likhetstrekk med ESP Phoenix, som utrolig nok nesten er enda vanskeligere å oppdrive. 

Takk for svar i hvertfall! ? 

• 7 months later...

Tenkte at det var ikke vits i å starte noen ny tråd for et så relatert spørsmål: er det noen som har relativt bred erfaring med disse her, gjerne eid både Koreanske og Japanske varianter? Er naturligvis mest gira på en Japansk, men de er jo like sjeldne som den avskyelige snømannen. Er rett og slett litt keen på en Junior, gjerne uavhengig av/i tillegg til en Japansk med to pickups hvis jeg en dag skulle komme over det... Noen som har noen erfaringer å dele? Kan være hvilken som helst modell! 

Edited by Alfi27

Eg har hatt ein Riffmeister JR (ikkje Japan) og der var halsen alt for tynn (og smal??) for meg,så den blei solgt for litt siden. Hvis det @germaniumkid seier stemmer at det er tjukkere halser på riffmeisterene fra Japan så åpenbarer det seg ein GAS her som eg trudde var lagt død. Pokker også 😂

Det var en batch som hadde litt vel tynne halser, men de jeg testet når jeg var i Horten for et par uker siden, var mye bedre. Kvaliteten på de nye koreanere fra Mirr-fabrikken (reverend, Italia m.fl) er veldig bra. 

• Like 1