Gå til innhold
  • Bli medlem
extol

(Kjøpes) Kasse til Lp jr

Anbefalte innlegg

Er interessert i å kjøpe ei kasse til min Lp jr. Har du en liggende som du vil selge så hyl ut. Eller om du har tips til hva som funker av nye. Standard LP kasser duger ikke, da jeg ikke gidder å bygge opp under for å få riktig vinkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blir vel levert med standard LP kasse fra fabrikk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de? Hvordan får de det til å funke? Forrige gang jeg testet standard LP kasse på en jr var det dårlig match iallefall. Måtte legge håndklær under gitarkroppen pga kroppen er tynnere. Har faktisk ikke noe LP kasse så jeg kan få testet heller.

Endret av extol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassene til min Standard LP og Special LP er i hvert fall helt like. Kroppen er tynnere ja, men det er jo toppen som mangler på Special og Jr. "Baksiden" er lik, så de ligger akkurat likedan i kassa. På Specialen blir det sikkert litt mer luft på noen steder mellom gitaren og lokket, men jeg har ikke opplevd at det har vært noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha vært at halsvinkelen var annerledes på den jeg hadde da kanskje. Det var en Epi MIJ laquer series. Den jeg skal ha kasse til nå er en ´57 jr, så er en fordel at den ligger fint iallefall. Får prøve å få lånt ei std LP kasse og teste da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CS LP'er begge mine, og de har akkurat den samme Lifton-kassen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på halsvinkel på CS lp jr og vintage? Det er altså sistnevnte jeg vil ha en kasse til. Legger ved et bilde som illustrerer min erfaring. Halsen får ikke berøring begge steder med støtten og må bygges opp med et sammenrullet håndkle etc for å ligge flatt.

lp jr case.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.