Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP - trenger input


WelhavenT

Anbefalte innlegg

Har en ESP M-I som jeg er veldig glad i, men siden mine dager innen ekstrem metall er over, har den stått ubrukt de siste par åra. De EMG-pickypene blir litt vel hissige nå om dagen. Blir stort sett strat. 

Har to alternativ: 

GASer litt på en hss-strat for tida, så vurderer salg. Har en kjøper. Så da tenker jeg å spytte i et par lapper og kjøpe en brukt USA strat på Finn. Enten hss Pro, std, deluxe.

MEN, så fikk jeg også en lur(?) idé. Snakka med Falck Musikk om å sette inn en passiv pickup (SD JB?), og å lage et plekterbrett. Fjerne litt satan-looken, og voice den litt mer inn på rock. 

Er alt to en lur idé? Tenkte å legge med noen bilder, men får ikke lasta opp uansett hvor små de er. Men se for dere noe sånt, bare med en pickup og volumknott:

https://www.musicgoround.com/p/620717/used-fender-stratocaster-standard-electric-guitar-black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Troll skrev:

Syns den ESP'en kler den simple looken med kun en humbucker, ett pot.meter og lite pynt. Hvis jeg var misfornøyd, så ville jeg bare solgt den og kjøpt meg en strat - istedenfor å øldelegge hele essensen i gitaren :)

Ligger an til det, ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: SD JB er også en ganske hissig pickup :P

2: Om du allikevel bare skal ha bridge PU og volum, hvorfor plekterbrett? Uten at jeg vet nøyaktig hvordan din ser ut, så føler jeg vel ikke den gitaren har noen utpreget Satan-look, med mindre du har airbrushet et portrett av ham over hele gitaren :P

Om du faktisk er veldig glad i gitaren så ville jeg først bare byttet pickup og pot, og vurdert om det gir det man ønsker, så kan man heller reversere tilbake til EMG og selge gitaren for å bytte med en strat om man ikke kommer i mål. :)

edit: Ellers finnes det vel også EMG's som er tilpasset litt mindre hissige greier, som blir et veldig enkelt bytte om det er noe å vurdere?

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der med en Japan Charvel- så får du hals med flatere radius som takler lavere strengehøyde .Jeg liker bedre de ulakkerte maple fretboards i forhold til de lakkerte . Eneste kjipe er truss justering som ikke er oppe på headstock . Men er kroppen under pickguard frest ut for annet enn HH ?

Her er min 2010 som er siste året Charvel/Jackson ble laget i Japan .

 

IMG_2310.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.