Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beauty & Betrayal


Joakim Karlsbakk

Anbefalte innlegg

Man skulle kanskje tro at dette forumet var et fint sted for å få tilbakemelding fra andre musikere. Lang historie kort, det har det aldri vært, synes jeg. Slike tråder som dette får til vanlig få svar, selv om det man poster er knall.

Jeg liker sangen din. Veldig bra gitarlyd, tight spilt, god melodi, og ren vokal, selv om jeg hører hvorfor den er er perfekt. Veldig bra jobba! Liker at du har jobbet med vokalen. Det blir ofte oversett. 

Så til det jeg ikke er like imponert over. Jeg er en eldre herre, og er ikke så glad i komprimert lyd. Dette oppleves som komprimert, det "puster" ikke. Det andre jeg stusser på, hvorfor er du så gniten på bass? Jeg sitter her med studiomonitorer og en sub som ikke runder av før på 18Hz, og den gjespet og hadde ikke noe å jobbe med. Dette fungerer sikkert fint på diverse nett-dingser og billige hodetelefoner, men det låter litt kjedelig.

Hør på miksen din på flere typer høyttalere. Det er en kunst å lage noe som låter fint på alt fra en billig høyttaler fra ebay til skikkelige anlegg som dekker hele frekvensspekteret.
Er du sikker på at miksen skal ha så mye diskant som du har lagt til? Jeg har så stort diskanttap at jeg bruker høreapparater, og synes det låt som om det var vel mye diskant.  Her har jeg null mulighet til å si noe om hva som er "riktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg litt på CF her, og skal gi litt tilbakemeldinger for en gangs skyld.

Dette likte jeg:

  • Pent gitarspill
  • Fin vokal, og harmonier som er midt i sjangerblinken.
  • God sammenheng og helhet i melodien og låtas form.

Dette ville jeg personlig gjort noe med, men som du ikke nødvendigvis er enig i:

  • Hvor er grooven? :) Det virker som om du har 8-10 forskjellige ideer på trommene, og insisterer på å ha alle med i låta. Det fører til at det stort sett oppleves som en serie med trommebrekk/-fills som avløser hverandre. Jeg tror kanskje du hadde hatt litt mer utbytte av å spare litt på "flakka-tikka-tomme-tom", og heller la ting få groove litt mer. 
  • Hvor er bunnen i miksen? Jeg er enig med CF, her er det mye diskant og komprimering. Prøv å trekke trommene litt tilbake, og litt mer strenger, og se om det hjelper.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.