Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmegitaren din


TerjeA

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pledrik skrev:

Var vel egentlig ulikt noe annet jeg har spilt på - helt sinnssyk resonans i hele gitaren, og var så lettspilt og god å tafse på at jeg ble helt satt ut. Holdt faktisk på å kjøpe en sen 40-talls Martin for ikke lenge siden, selger terroriserer meg fremdeles med mail av og til for å få meg over på the dark side. 

Høres fantastisk ut! Ser jo at førkrigsmodeller i god stand går til nesten sinnsyke priser «over there».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 5000USD (med øvrig 5000 tilgjengelig ved behov) i akustiskbudsjett på en USA tur. Med hjem ble det som er blitt «akustisk drømmegitar». Den ene som skilte seg ut etter besøk i 20-talls butikker, og prøvespilling av trolig 2-300 gitarer. Var ikke toppmodell i det hele tatt. Har riktignok fikset ny trussrod, filt bånd, byttet og tilpasset sadel og nøtt, laget ny profil i hals... og overser uregelmessigheter i treverk og litt dårlig binding. Nå er den perfekt justert og lettspilt. Og tona... TONA!!!! Har faktisk lyst å finne andre som kan matche, men tror jeg vil slite å finne noe.15BD1B23-AF35-4187-8B08-273B84107D68.thumb.jpeg.ea957ba53efdd0114f7dd4eb68b5ed50.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk mange av "drømmegitarene" allerede, men hvis det er en, så er det en Gibson Les Paul goldtop med p90. I og med at Gibson USA bestemte seg for at 2018 Les Paul Classic skulle være med p90, så er det jo sjans for at drømmen blir virkelighet før eller senere. ? Har faktisk hatt en Edwards, men det stemte bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Audun skrev:

Har faktisk mange av "drømmegitarene" allerede, men hvis det er en, så er det en Gibson Les Paul goldtop med p90. I og med at Gibson USA bestemte seg for at 2018 Les Paul Classic skulle være med p90, så er det jo sjans for at drømmen blir virkelighet før eller senere. 1f60a.png Har faktisk hatt en Edwards, men det stemte bare ikke.

Det var en merkelig akustisk drømmegitar ?

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har mange jeg har lyst på, avhengig av vhilken stil, og om det er nytt eller gammelt. noen nye ville vært

gibson doves in flight

martin d-100

ramirez a1

gibson sj-200

 

gamle ville vært enda dyrere, hovedsaklig.

denne torrez`en:

prewar martin 000-45

og, litt mere realistisk, prismessig: en 20-30-talls levin parlor med perfekt hals, få skader og bjørk/gran kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.