Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G-streng 12.bånd buzzer


Duckling

Anbefalte innlegg

På øving i går oppdaget jeg til min store forskrekkelse at jeg hadde en ganske markant fretbuzz når jeg spiller G-strengen i 12.bånd, som eneste sted på hele gitaren. Det er ikke så ille at det høres gjennom amp (hvertfall ikke med vreng), men det går jo utover sustain. Er det noen som har noen god idé til hvorfor dette forekommer?

Skal innrømme at det ikke var kjempegodt lys på bandrommet, men jeg kunne ikke se noen problemer hverken med båndene i det området eller bøying av halsen.

Edit: Dette er ikke noe jeg har registrert at har vært der tidligere, og har vel hatt gitaren et års tid nå. En hollowbody Ibanez.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treverk beveger seg litt under forskjellige temperatur og klimaforandringer, så slike ting skjer. Kan være at en bitteliten slakke av trussrod er det som skal til. Hvis ikke er det bare å finne ut hvilket bånd som er bittelitt høyere, og file ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MartheyG skrev:

Strengene er forholdsvis nye? 

Har du prøvd å ta noe smalt og rett, lagt det over tre bånd av gangen for og sett om du får noe "wobble" (i mangel av bedre norsk ord), pga et høyere bånd? 

Poeng det der med strenger. Gamle strenger kan oppføre seg høyst merkverdig og uforklarlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.