Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets viktigste DIY tips (lukten av Gibson)


Anbefalte innlegg

Det nærmer seg jul og årets største gave er klar for å legges ut :)

Lukten av en ny Gibson/Gibsonkasse er jo en velkjent glede og et like debattert mysterium. Er vel kun lukten av en ny luksusbil som kan matche den!
Jeg har sågar sett en fyr stå på messe i LA og selge flasker med "Lurium" som skulle være det hemmelige serumet, så her snakker vi gitarbransjens kanskje mest hypede tema.

I tvil? Google "Gibson+smell".

I en helt annen og ikke gitarrelatert sammenheng, kom jeg nylig og helt tilfeldig i snakk med en fyr som har jobbet hos Gibson i Nashville for et par tiår siden og han kunne i et svakt øyeblikk og etter et par lettøl avsløre mysteriet over alle mysterier: Den magiske, mystiske og helt sikkert uoppnåelige lukten av vanilje, kommer fra...... (drumroll).........
Vaniljeekstrakt :tykji:
 

Jepp.

Jeg klarte selvsagt ikke å la være å teste denne nye og revolusjonerende kunnskapen og gikk sporenstreks med begge beina ned i kassen til min Maybach og dro en vaniljeduftende finger over innsiden av kassen. For å kompensere for manglende vaniljelagring, gjorde jeg det samme på et par strategiske steder på gitaren (et par dråper ekstrakt i gripebrettoljen f. eks.).
Umiddelbart luktet det ikke veldig Gibson, men etter noen dager derimot. Daaaaadaaaa!
Nå er det kun headstocken og logoen som skiller min gitar fra et sekstitusenkroners monster fra Gibson :)

Og lukten er jo det klart viktigste...
 

smell og Gibson.jpg

  • Liker 3
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannkatter ( ukastrerte) vs gitarer/amps  hos meg :

SG kasse veltet 1973 SG hals knekt nok en gang....

Kloring på gigbags er fryktelig morsomt

Pissing i kasser - men det kan de glemme her

leking med strenger er fryktelig moro - dvs klatring på stående gitarer- balansere på headstock og leke med strenger-

Stjeling av smådeler som skruer for å leke med de

Klatring på amps og følgende "justering" av knotter

Kloring på nettet foran høyttalere

Stjele plekter for å leke med

ligge oppå varme amper

Dette er bare det jeg kommer på i farten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.