Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min Telecaster «buzzer».


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Min kjære Telecaster har altså fått seg en uvane. Når jeg kobler den til forsterkeren kommer det en ganske høy «bzzzzzz» lyd. Denne lyden forsvinner/blir lavere når jeg tar på strengene eller noe av metall. 

Denne lyden kommer ikke når jeg kobler til andre gitarer så det må være Telecasteren som er problemet. Noen idé om hva problemet kan være? Og hvorfor kom dette over natten?

For å fikse dette må det vel sannsynligvis loddes og herjes? Jeg må nok levere den til service. Noen tips til hvor de er flinke med slikt i Bergen?

Legger ved et bilde av gitaren fordi jeg tror det er mange her som liker bilder av gitarer ?0317938B-BCB3-4BE5-8544-BD0A56C454D6.thumb.jpeg.dcf7637697d244aabffdfa73c823705d.jpeg 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har hatt samme problem som også dukket opp "over natten": Har du en lysdimmer i nærheten (enten i rommet du spiller i eller et sted på potensielt samme strømkurs), og er den stilt ned til lavere lysstyrke? Dimmere og single coils er definitivt ikke venner, og jo lavere du stiller lysstyrken jo mer støy får du. Noen hadde skrudd ned lyset i hobbyrommet hjemme hos oss og Telen min støyet plutselig som et uvær.

En annen stor støykilde for single coils hos meg er LCD-skjermer (f.eks. en PC-skjerm eller TV).

Hvis du vil ha den sett på så stikk opp til Tore på Musik-Magazinet (som nå har skiftet navn til Gitarhuset). Topp service :) 

Endret av Naigewron
  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, JMossige said:

Jeg er ikke noe elektriker ekspert (bare så jeg ikke får halve forumet etter meg) men kan det ha noe med jording i gitaren å gjøre? Altså når han tar på metallet så blir han jordingspunktet?

Omvendt. Når han tar på strengene så blir han jordet.

Når du står med gitaren på så funker kroppen som en antenne, all støyen du tar inn går til jord når du tar på strengene. Med andre ord så tyder det på at bridge er jordet riktig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.