Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x 2: Fender CS.


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Tenkte disse kunne fortjene en kombinert NGD tråd, selv om Strat’en kom inn for et par uker siden :) 

Solgte unna sist rest av Fender i huset i fjor, og satte meg som mål å få inn en CS Stratocaster og en CS Telecaster i løpet av 2018, da det er to gitarer jeg må ha i samlinga. Det målet så lenge ut til å ryke, men noen omprioriteringer i gitarstaben, samt mye å gjøre på jobb siste tiden ga muligheten for å få det på plass alikevel! 

-Fender Custom Shop L-Series 1964 Super Heavy Relic 3-tone Sunburst Telecaster

9,5" radius, 6105 bånd, håndspunne '63 pickups.

-Fender Custom Shop Yuiry Shishkov Builder Select 1963 Stratocaster 

Masterbuilt gitar, spec’a av Shishkov selv etter egne preferanser. 9,5" radius, jumbobån, handspunne 60’s pickups.

 

Begge gitarene spiller og låter veldig bra, så er meget fornøyd så langt. Strat’en er noe av det beste jeg har prøvd fra Fender, dog den første CS jeg har eid fra den kanten. Telecaster’n fikk jeg i dag, så trenger litt mere tid på å kjenne på den. Foreløpig inntrykk er at den har kommet for å bli. Sitter godt i henda, å låter knall. Begge gitarene har overaska meg pickup-messig, da spesielt pickup’sa i bridgeposisjon, som låter veldig balls’y på begge to. Jeg har alltid syntes det har vært gitarenes svakeste punkt på de standard Strat og Tele’ene jeg har hatt innom.

Så noen labre kveldsbilder, for nå iallefall :)

 

00657079-2DDD-489B-961A-41B0D39130DF.jpeg

B6ED9695-16E0-4CCD-94FB-A27259F6436E.jpeg

51090C62-1630-47EA-B399-7B86EDECAEDD.jpeg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg har aldri prøvd en CS Fender . Har aldri prøvd en Fender USA jeg syns er bra .

Er det så å forstå at disse CS er vanvittig mye bedre enn Fender USA ? Rene aha opplevelsen altså ?

Har et par Gibson CS LP , og de er litt bedre enn de beste Gibson USA .

Tipper det er litt som alt annet. Finner non knallgode std Fendere også. Jeg var veldig fornøyd med siste strat’en jeg hadde, en 97std. Bare fargen var feil ?

Men disse går en høy gang av tidligere Fendere jeg har eid, dog gir ikke det noe helhetlig bilde forøvrig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.