Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktive pickups - elektronikk


Anbefalte innlegg

Heisann, folkens. Jeg har råka på ei god, gammal superstrat av type "Vester", som jeg når jeg kom hjem og fikk sett nærmere på den fant ut at trengte en hel del kjærlighet for å bli spillbar. Plugget den i ampen og fikk mer støy enn gitarlyd ut. Planen er da, om den etter strengeskift, vask og setup er spillbar nok, å røske ut alt av pickups og elektronikk og putte inn nytt.

Siden denne gitaren er alt jeg normalt sett har holdt meg unna i en gitar, så vurderer jeg å bare få den så langt unna mine preferanser som mulig og sette inn et sett aktive pickups. Vurderer da konkret et sett EMG SA/SA/89.

Spørsmålet er da: dette kitet er jo loddefritt og kommer med alt man trenger, som pickupswitch, pots etc. Er det noe spesielt med disse greiene utover at det er montert på kretskort og klargjort for solderless-systemet? Eller kan jeg endre på dette som jeg selv ønsker? Tenker da å droppe et pot (kommer med Vol-Ton-Ton) og bruke en annen pickupswitch da jeg ikke helt hvordan jeg skal få skjært ut til blade switch i gitarkroppen og jeg anser ett tonepot å være ett mer enn jeg trenger :) Pr. nå er det tre små switcher som styrer pickupene på ett eller annet vis, så tenkte i utgangspunktet en switch som kan komme opp gjennom et rundt hull så det holder å borre opp.

Evt om noen har tips til hvordan jeg kan få ordnet spor til bladeswitchen som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.