Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkelt innspillingsprogram for PC


Espson

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger et enkelt innspillingprogram for PC. Har tidligere brukt Logic, Cubase og litt Protools og har en viss erfaring med innspillingprogram, men vil ha noen veldig enkelt. Skal bare lage demoer med bass og gitar (gjerne muligheter for enkelt å programmere litt trommer også) og har blitt lei av data med årene og syns det er lite inspirerende å sitte mer med musa i hånda enn gitaren i hånda.

Har blitt anbefalt Garageband, men dette er jo Mac-produkt, eller? Har lest at Garageband skal fungere på PC om man laster ned "Ipadian", noen som har prøvd dette? Vil gjerne vite om det funker før jeg betale 200kr for Ipadian.

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Traction T6 eller t5, husker ikke hvilken som ligger grats på nettet, veldig enkelt å bruke til enkle opptakk og legge på litt trommer. Ikke like bra hvis man skal gjøre litt mer, men du ser jo etter noe enkelt å greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei. Jeg vil også på detsterkeste anbefale å ta en titt på Cakewalk By Bandlab. Det er det som var flaggskipet SONAR Platinum (har brukt Cakewalk i 20 år), som er om-merket til BandLab, etter Gibson la med virksomheten til Cakewalk i 2017(?).. 

Det er et fullverdig DAW, med alle muligheter. Men lær det essensielle først (det er enkelt), så kan man utvide fronten når det trengs mer avanserte funksjoner ved å lære litt mer av prgrammet.
Mvh. Ken Nilsen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 14.49, Ken skrev:

Hei. Jeg vil også på detsterkeste anbefale å ta en titt på Cakewalk By Bandlab. Det er det som var flaggskipet SONAR Platinum (har brukt Cakewalk i 20 år), som er om-merket til BandLab, etter Gibson la med virksomheten til Cakewalk i 2017(?).. 

Det er et fullverdig DAW, med alle muligheter. Men lær det essensielle først (det er enkelt), så kan man utvide fronten når det trengs mer avanserte funksjoner ved å lære litt mer av prgrammet.
Mvh. Ken Nilsen

Har du peiling på lisens avtalen med BandLab? Jeg mistenker at de har royalties på allt som blir lagt ut? (litt som Facebook)
Forøvrig krever Bandlab at du er innom en liten tur ca. hver 7 uke, kanskje trykke en "likes" eller to, ikke noe stress for et veldig, bra gratis DAW

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.