Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Les Paul til jul?


Anton

Anbefalte innlegg

Hei,

Følge litt med på sluttsalget av 2018 modellene til Gibson på nettet og vurderer  sterkt å kjøpe meg en ny Les paul - da kommer jeg til samme problem som en haug på folk jeg ser på nettet - skal man kjøpe trad  eller standard? 

De klippene jeg har sett på youtube syns jeg kanskje traditional låter best mens standarden har vært drømmegitaren siden jeg oppdaget Appettite for destruction for en mannsalder siden.. :)

Virker som det er størst avslag på prisen på standarden riktignok, men kjøper for å ha og ikke selge så annenhåndsverdien spiller ikke så stor rolle.

Skjønner at jeg må prøve selv, men bare spør etter erfaringer og generelle råd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spille GNR på begge deler. Det som. Skiller de er. Preferanser. Jeg har ikke prøvd trad, men er veldig fornøyd med min Les Paul Classic 2017. 

Ut fra hva jeg har merket, så foretrekker mange trad fremfor andre Les Paul i samme prisklasse. Verdt å merke seg ?

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en Traditional uten å nøle. Som det blir sagt over er Traditional mer eller mindre bare en pre-2008 Standard. Det eneste som er "feil" er truss rod coveret og knottene på noen utgaver, og at de kom uten plekterbrett i 2018. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Det er så fint når man bruker punktum for å understreke viktigheten i den en skal. Si. 

For øvrig latterlige «tilbud» på 2018-modellene hos 4Sound.

SwiftKey på Android. Mellomromstasten er for liten for min lubne tommeltott. Men poenget kom godt frem! 

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det god, gammeldags Les Paul man er ute etter, er Traditional veien å gå. Hvis trussrod cover plager en, er det bare å kjøpe et Standard cover på ebay. Ellers kan man, som nevnt over, søke etter en brukt pre 2008 Standard. Ønsker man en gitar som er enda mer allsidig, og mer "moderne" kjøper man Standarden (coilsplit osv...). Nevnte Classic, er også en mulighet, men her også varierer specs en god del fra de startet produksjonen av den, til slik den er nå.

Ellers er vel det meste av gitarspor på Appetite spilt inn med en Replica av en '59 Les Paul Standard, så da kan man gå for en Customshop R9 (dyrt...), eller bestille en replika av en eller annen luthier som bygger slike (enda dyrere...).

Skal vi se... Ble det Traditional? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.