Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

spørsmål om hodetelefoner og forsterker for stille øving


CakeLife

Anbefalte innlegg

Hei, er helt ny til elgitar og har bestilt meg en Marshall DSL20CR COMBO forsterker. Jeg tenker i tillegg at det kan være lurt å skaffe ett par hodetelefoner så jeg kan øve i stillhet så ikke naboen går av skaftet. Valget har falt på Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm. Jeg har dog 2 spørsmål som kanskje noen mer erfarne enn meg kan svare på :) jeg vet hva ohm er og hvordan det fungerer men er 250 ohm for mye? burde jeg heller gå for 80 ohm modellen? og kan disse hodetelefonene plugges rett i gitarforsterkeren eller trenger jeg en hodetelefonforsterker imellom? evt er det noe annet jeg trenger for å kunne bruke hodetelefonene med forsterkeren for stille øving? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvordan utgangen fungerer på forsterkeren, men slik jeg har forstått det så er 250 ment å brukes med hodetelefonforsterker...

Lurer jeg egentlig litt på om kunne vært en fordel på 80’n også... den har jeg men savner litt mulighet for å dra på litt ekstra volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille uten at denne forsterkeren lager lyd i høytaler så må du du ha en dummyload som matcher ohm på høytalerutgang. 
Du kan ikke bare nappe ut høytaler og koble hodetelefoner i elumated outputen. Da vil du brenne opp utgangstrafo.
Billigste varianten er å lodde en motstand som tåler nok watt til en jackplugg. 

Den du ser her her 2x4ohms 50W slik at jeg kan velge mellom 4 og 8ohm.

Jeg har forøvrig bestilt DT770 i dag og jeg gikk for 80 versjonen.

20181015_204805a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis stille øving er hva du er ute etter ville jeg kjøpt en micro cube i tillegg til den DSL'en. De ligger stadig å¨Finn til en 500lapp.
Da kan du plugge i hodetelefoner og den er helt stille eller spille på meget lavt nivå ut av selve ampen om du vil.
Så kan du dra på med DLS'en når naboen ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hadde håpet det skulle være så lett som å bare plugge det i den emulerte utgangen bak og kjøre på. Hva betyr å brenne utgangstrafo? høres farlig ut, ødelegger jeg noe med å bare teste? type sprenger høytaleren/klokkene hvis jeg bare plugger de i bak og tester? Takk for alle svar til nå forresten, stor hjelp det her for en gitarnoob :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis så må en rørforsterker ha en last i form av høytaler eller dummyload ellers vil vil man ødelegge utgangstrafo, derav uttrykket brenne trafo. Men her har Marshall vært smarte.
Ja på akkurat denne forsterkeren kan du bare plugge hodetelefoner i den emulerte utgangen.  Hvordan dette funker står i feltet som Griffin har ringet rundt over her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.