TerjeA

NGD - for en dag!

Anbefalte innlegg

Snakk om bursdag, julaften, nyttår og 17.mai på samme dag! 

Jeg slo til på en ny Taylor 814 DLX V-class under en Taylor presentasjondag på Gitarhuset på Alnabru for et par uker siden. I dag kunne jeg endelig hente vidunderet. Tilfeldigvis kom også i dag en pakke jeg hadde bestilt på nett, med 2 x Humidipak, 2 x Humiditrak og en Snark (rød) cliptuner. (Sistnevnte inneholdt også et overraskende bra plekter som jeg ser at fort kan bli en favoritt, selv om det er tykkere (0,78) enn jeg vanligvis foretrekker.) D´Addario humiditrak er en ganske liten temperatur- og fuktighetsmåler som parres via bluetooth med en app på telefonen. En plasserte jeg i kassa til min nye 814, den andre i skapet (se annet blogginnlegg) med min Taylor 310.

Så til gitaren; GA-formen ligger herlig i fanget, det avrundede «armlenet» føles svært behagelig, og detaljene på denne DLX-utgaven er rett og slett nydelig - som et stykke kunst. Lyden høres umiddelbar fyldig og fin, parret med den vekjente litt lysere Taylor-tonen. Den nye V-class bracingen skal gi bedre sustain og intonasjon. Jeg vil ikke la meg lokke til å si noe mer om det foreløpig - jeg har jo såvidt fått henne i fanget :). Førsteinntrykker er imidlertid helt knall. Gleder meg til å bli mer kjent med henne. Og alle vet jo at hun bare blir bedre og bedre :)

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   1 medlem

• Lignende innhold

• Av SunMaster
      Har gått på en ventesmell.... har ventet i snart 2 måneder på en Gretsch G6114, som pga jetcarriers uheldige omstendigheter har latt vente på seg. Så derfor har jeg jo levd på finn/ebay/reverb. La inn bud på et par sånne på ebay og reverb, men de gikk for høyt syns jeg. Men så dukket denne opp

Eneste kosmetisk feilen jeg finner er Skjult innhold - vennligst logg inn
      Nå skal jeg bare justere ned strengene 2mm og intonere den, så blir det bra! 🙂

Vet at headstocken er enten eller. Men jeg er fornøyd med en litt annerledes en!
    • Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 
    • Av Gmal
      Hei folkens! Som nevnt i DG-tråden for en stund siden så hadde konemor fiksa så jeg fikk et betydelig tilskudd til gitarkontoen da jeg bikka 40. Penga brant i lomma, og Finn.no ble trålt opp og ned og i mente. Valget ble tatt for i overkant av ei uke siden, og har derfor tilbrakt mye tid med denne skjønnheten:

• Av space
      Fikk hentet denne i dag.
      Her et pa bilder sammen med Dot'en for sammenligningen sin skyld.
      Den trenger litt pleie for å bli 100%.
      Diverse jeg har merket meg:
      Halsen er tynnere enn Dot. Muligens litt kjipt...
      Overgangen hals-kropp er annerledes.
      Dot låter bedre akustisk. (Kan ha med strenger og oppsett å gjøre)
      Lakken er strøken.
      Pickupswitch er knekt.
      2 potmetre er løse.
      14. bånd har løsnet litt, så er litt høyt på H og E-strengene.
      Innbiller meg at den låter litt mørkere i tonen enn Dot. Begge skal ha originale pickups, men det er kanskje en forskjell på dem?
      Tror kanskje det hadde gjort seg med svart plekterbrett. (eller uten)
      Utover det ga jeg mindre enn den var avertert for, og fikk den sendt fraktfritt. Kjekk selger!
    • Av space
      Kom over denne her på finn, og tenkte "Hvorfor ikke?". God pris, og mange fine deler.

Kropp og hals er fra Stewmac, noe som muligens betyr at det er hals fra Migthy Mite.
      Kroppen tror jeg er  swamp ash, med laminert flammetopp.
      Pickupene er EMG 85 i bridge, og EMG SLV ( Steve Lukather ) i mid og neck.
      Schaller lisensiert Floyd Rose og Gotoh tuners.

Dette er definitivt noe helt annet en noe jeg har fra før.
      Så noen bilder!
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn
      Denne har ikke vært spilt på på en stund.
      På tide å rense opp litt!
      Starter med halsen:
      Skjult innhold - vennligst logg inn/monthly_2016_10/IMG_2895_edit-2.jpg.8cd178a64e155166ee71060b618eb95d.jpg" alt="IMG_2895_edit-2.jpg" />
      Uææ....
      Fram med stålull!
      og Fret Doctor:
      Justert opp neck og mid pickup. Dessverre er skruene (maskinskruer) for korte til montering i kroppen om pickupen skal komme høyt nok, så må skaffe nye skruer asap.
      På bildet kan det skimtes flere riper, og irriring på floyden.
      Baksiden:
      Frem med poleringsmaskin!
      Se der ja. Da ble det ganske så strøkent. Kan fortsatt skimte noe i riktig lys, men jeg lar det bli ved det.
      Floyden er også renset opp litt, selv om det fortsatt er litt rust på skruene. (Vil ikke røre den da den skal være skikkelig satt opp fra forrige eier.
      Tror dette kommer til å bli bra jeg!