Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny merkelig skapning fra Askret


Anbefalte innlegg

Ikke for å være negativ men alle de prosjektene med 3D printa gitarer jeg har vært borti så har det vist seg at materialet ikke takler spennet som blir når det kommer strenger på.
Eneste brukelige 3D gitarprosjekt jeg har sett hadde midtstokk av tre og resten var printa.

Hvilken plast er dette? PLA PETG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Æljens bekymringer så deler jeg de! Om dette blir sterkt nok vet jeg ikke før strengene er strammet opp! Plasten er visstnok PLA, og de stykkene der hals og bro skal festes er laget så solid som mulig. Så her er det bare å kjøre på og se hva resultatet blir!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, askret skrev:

Ang. Æljens bekymringer så deler jeg de! Om dette blir sterkt nok vet jeg ikke før strengene er strammet opp! Plasten er visstnok PLA, og de stykkene der hals og bro skal festes er laget så solid som mulig. Så her er det bare å kjøre på og se hva resultatet blir!

Løsningen har du her ?? har veldig troa kjenner jeg

71ClZA8l0HL._SL1000_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har limt kroppen sammen. Det kreves endel etterarbeide! må pusse litt i skjøtene, og gå over med noe flytende epoxy før grunning og lakkering.
Det er en kollega på jobb som har printet den... @The3Dmill.com på Facebook

2018-10-14 12.02.39.jpg

2018-10-14 12.52.52.jpg

2018-10-14 13.35.50.jpg

Endret av askret
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte få på hals og strenger for å sjekke om den tålte presset. Det gjorde den, og jeg er nå overbevist om at plasten holder! Har hatt strenger på et par timer nå, og den er absolutt spillbar.
Da kan jeg demontere og jobbe med det kosmetiske i fred og ro!

2018-10-16 19.24.07.jpg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbucker i bridge hadde vært ok, men akkurat der er et område jeg ikke har lyst til fjerne plast! Tror den trenger all styrke den kan få i det området!
Og pickupdeksler ja, du ser kanskje at det er bare deksler og ikke pickups der... Kun for et visuelt inntrykk av pickups......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, askret skrev:

Humbucker i bridge hadde vært ok, men akkurat der er et område jeg ikke har lyst til fjerne plast! Tror den trenger all styrke den kan få i det området!
Og pickupdeksler ja, du ser kanskje at det er bare deksler og ikke pickups der... Kun for et visuelt inntrykk av pickups......

Aha. Jeg bare lurte på om du hadde en fiks greie med å sette de opp-ned. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.