Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP Faded - nytt liv


Anbefalte innlegg

Ja, den er jo chambered denne. 
Hadde selv en 08. Knallgod gitar det. Eneste minuset med den var pickupene.
Kommer sannsynligvis til å eie en std faded igjen.

Mye heller en Std. Faded enn f.eks en Maybach for min del. Men igjen, nå er jeg over gjennomsnittlig interessert i LP'er, så kan gjerne ha flere. 
Skal man ha en, så er nok en reissue mer en gitar for livet som du sier ja. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle er så mye bedre, selv om helheten føles bedre.
Std faded serien er jo noe bedre av det nye Gibson har gjort de siste 20 åra. De tidligste skal være de vasseste, men jeg syntes det var deilig med vekta på en slik gitar. 
Lett vekt, og uten lakk utgjorde en god combo, og den perfekte sofa-Les Paul'en, i tillegg til en utmerket modde-plattform, da ingen har noen krav til at disse skal være tidsriktige eller stock i så måte. 

Nå har jeg modda R9'n min med nye knobs og pickups også, så dyrt betyr ikke nødvendigvis stock, så lenge det kan forbedres. 
Nå synes jeg dog det er minst like fornuftig å forbedre de dyre tingene som de rimelige, men det blir jo en annen diskusjon :)

Solgte min stock for 12 lapper på dagen på finn.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er fristet til å sprøyte byggeskum inn i et lite boret hull fra elektronikkbrønnen og inn i det store hulrommet. Kanskje det kunne hindre gitarkroppen i å gå i selvsving, men er vel også potensielt en sustainkiller...
 

Chambered-Weight-Relief-LP.jpg

Endret av vim
Tillegg i tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, vim skrev:

Må innrømme at jeg er fristet til å sprøyte byggeskum inn i et lite boret hull fra elektronikkbrønnen og inn i det store hulrommet. Kanskje det kunne hindre gitarkroppen i å gå i selvsving, men er vel også potensielt en sustainkiller...
 

Chambered-Weight-Relief-LP.jpg

Hehe, må du ikke finne på nei. Jobbe heller litt med pickups og kanskje noe skum under de i verste fall. 

Eneste som kan sprayes på disse er et tynt lag med klarlakk på fornt av kropp og hode. Det har jeg sett utført med hell noen ganger. Kun et kjapt lite lag. Ser bra ut, og holder finishen i litt større grad, da disse slites veldgi fort :)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Slashaxl skrev:

Hehe, må du ikke finne på nei. Jobbe heller litt med pickups og kanskje noe skum under de i verste fall. 

Eneste som kan sprayes på disse er et tynt lag med klarlakk på fornt av kropp og hode. Det har jeg sett utført med hell noen ganger. Kun et kjapt lite lag. Ser bra ut, og holder finishen i litt større grad, da disse slites veldgi fort :)

Etter oljing og voksing, ligger den utseendemessig faktisk veldig nært en godt aget R9, så finishen skal få være.
Hadde jeg visst 100% at jeg skulle beholde gitaren for evig tid, hadde jeg boret meg inn fra baksiden og satt inn en liten spile (mahognypinne/-blokk) i spenn mellom topp og bakside, men jeg tviler på om jeg får det til så det blir 100% usynlig etterpå. Da får det bli den tradisjonelle løsningen med skumplast under pickups og la være å stå og gnikke gitaren opp mot en vegg av Marshalls :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg prøvde min  Faded LP St. mot en R6/G0  jeg har . Den er nok ikke helt "der" . Jeg har følelsen av at ARB1 bridge med studs rett i treverket ville hjulpet noe , men det går ikke ..... bånd er annerledes også - mye mer avrundet . Det er vel long neck tenon i tillegg  " bedre" treverk som ikke er uthult .

Faber har ARB1 studs i ett stykke, med plugger som går i treverket og erstatter de Nashville pluggene. Funker veldig bra og er noe jeg vurderer om jeg skal legge ytterligere en tusenlapp i (med Faber ARB1 stol også). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Min 2005 LP Faded er litt over 3.9kg og visstnok Swiss cheese vektredusering . Har ikke prøvd Marshall vegg "testen" .........

Skal prøve polytol på toppen hvis jeg finner den i rotet .

Min veier lette 3,23 kg. Ikke mye treverk i veien der :)
Feedbackproblemet forsvant i høy grad etter å ha justert oversadel, strengehøyde og pickuphøyde, så jeg tror det må ha vært en særs uheldig mix ev egenresonnanser med akkurat den kombinasjonen av faktorer jeg testet med først.

Endret av vim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.