Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dean ML nut-problem


Anbefalte innlegg

Hei, har en Dean ML som jeg driver å oppgraderer litt for øyeblikket. Skulle til å bytte til Graph Tech Black TUSQ XL 1-11/16" etter å ha funnet ut at alle Dean gitarer bruker den størrelsen.

 

Graph Tech til venstre er ikke dyp nokk til å fylle nut gropa. Beklager dårlig mobilbilde. Har jeg lest meg frem til feil info?

(Hva er forresten det norske navnet for denne delen? :P)

 

Edit 2: Funnet ut av det. 

20181004_024629.jpg

20181004_031423.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å skulle slette tråden kan du vel fortelle hva du fant ut. En ting er at jeg er en nysgjerrig fyr, men noe som er viktigere er at noen andre kan lure på akkurat det samme og søke på forumet etter løsning. Da kan du bli dagens helt?

 

Nut kalles vel helst oversadel, men nøtt går også bra ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der ? 

Det er første gang jeg bytter oversadel, og det er lite info om Dean i norge fant jeg fort ut. Så da endte jeg opp på et utenlandsk forum hvor det sto at hvis du bestiller nut size 1-11/16" så skal det passe alle Dean gitarer. Så jeg bestiller en Graph Tech TUSQ nut i størrelse 1-11/16" - det jeg så fant ut etter prøvemontering, er at 1-11/16" kun er lengden av oversadelen, bredden/dybden og høyden står for seg selv. Så bare jeg som er dum :P

Så da gjorde jeg slik det skal gjøres. Mål oversadelen du skal bytte ut før du bestiller i lengde, bredde og høyde. De kommer somregel med litt ekstra materiale som skal finpusses disse Graph Tech oversadelene. Så rette størrelse til min Dean ML var ca. 43,5mm lengde, 6mm bredde og 9,5mm høyde med 34,66mm fra E til E.

 

Edit: Får ikke endret tittel eller første post lengre.

Endret av JMossige
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MartheyG changed the title to Dean ML nut
  • MartheyG changed the title to Dean ML nut-problem
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.