Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger på digital delay


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

4 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Echolution II har mange ganger vært veldig rabattert på en de store norske nettbutikkene, husker ikke hvilken.

Ey! Her snakker vi! Aldri vært borti denne, men virker som en svært solid og allsidig sak! Men den var schvææær (første som sier «sa brura å» kverker jeg?)

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Kjøp Nemesis hvis du vil ha litt forskjellige delays.. DIG for litt mer 80's rack-delay :D 

Bændet der jeg skal bruke delayen har mottoet "80 fra 80", altså 80% prosent av låtene skal være heavy fra 80-tallet....såeh, tror DIG er innafor?

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest originalposten så tenkte jeg at noen må jo ha foreslått Strymon Timeline, men nope ?

Kanskje den faller under "litt voldsom og dyr"-kategorien sammen med Eventide, men du har i hvertfall uendelige muligheter og den skal være mulig å få for 3-4k brukt :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kunne se er det ingen DD500 på finn, og prisen på en ny DD500 er ca lik en brukt Timeline. Og ikke for å snakke ned Boss, digger Boss og vurderer selv en delaypedal fra de, men Strymon er jo i en litt annen klasse. Hadde jeg vært i markedet for en romskip-delaypedal hadde jeg i hvertfall gått for Timeline selv :)

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gresselig mange delay-pedaler, men TC Flashback er den første jeg har vært helt fornøyd med både bruks- og lydmessig. Særlig kult at man kan designe sin egen delay svært detaljert via Toneprint. Dessuten ingen degradering av det tørre signalet, analog through sørger for det. Ikke koster den skjorta, heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt og grublet er jeg litt der; 

- Timeline, nemesis, pigtronic++ gir et hav av muligheter. Det som jeg frykter er at, til tross for at jeg er teknisk kompetent, så kommer jeg ikke til å bruke halvparten av mulighetene pga at jeg ikke har tid å sette meg inn i de. På den andre siden, får jeg lyst å bruke mulighetene som er på disse så er de der. 

- DIG, Deep Blue delay, flashback, DD20 er enklere pedaler (tror jeg) og er antagelig grei å skru inn enkelt. De er dog mer begrenset.

Free the Tone er jeg usikker på hvor enkel er i bruk? Har intrykk av at den er relativ enkel selv om den ser litt drøy ut ved første øyekast.

tror jeg gjør følgende: alle pedalene som er nevnt her bortsett fra pictronic og Walrus finnes hos 4sound eller Falck i trondheim, samt at Sørlie i steinkjer har dd-7 og Mad Professor. De jeg skal garantert prøve er:

- DIG (bra lyd, enkel i bruk med noe muligheter)

- Nemesis (bra lyd, avansert men tilsynelatende enkel i bruk) 

- DD-500 (bra lyd, solid, avansert, litt komplisert men forhåpentlig overkommelig)

- Deep Blue Delay (bra lyd og spesielt beregnet for overdrive/gain, enkel i bruk men begrenset...set n’ forget)

- Flashback (avansert men samtidig enkel, jeg liker ikke TC pedalene men skal gi den en sjanse)

- DD-7 («markedsstandarden», enkel i bruk, solid)

- free the tone (jeg har trua! Virker som en bra pedal)

Utover dette må jeg la magefølelsen bestemme ettersom jeg er litt usikker på om jeg skal gå for en enkel«set n’ forget» pedal eller noe mer avansert. Sånn umiddelbart har jeg på følelsen at det blir DIG, Nemesis eller Free the Tone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.