Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP Standard faded 2005-2008 Burstbucker Pro pickups ?


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Ja! Har selv en 07. Byttet de ut umiddelbart. Låter skikkelig fett nå, med custombuckers. Anbefaler også ombygging til Abr1 bro. Har komplett kit ifra Faber på min, og det gjorde stor forskjell i lyd og kvalitetsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer med BB Pro ja og det er en gjennomført drittpickup :) Har hatt et par LPér med disse tidligere.
Har en LP Std. Faded 2008 på vei og har samtidig bestilt Irongear Blues Engines pickuper (og litt annen snacks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alnico 5 i BB Pro ja .

På min 2005 LP st  er det gammel elektronikk og byttet til Mojotone vitamin C 22 caps ( om det hjelper vet jeg ikke) . De låter bedre i denne enn i 2012 LP som har printkort elektronikk . På 2012 LP låter de forferdelig .

La de ut på Finn nå  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes BB Pro låter hardt og ikke veldig "sofistikert". De klarer seg heller ikke veldig bra når man drar av litt volum for cleanlyd. Har liksom ingen overtoner eller noe luftig og finkornet over seg.
Da liker jeg BB1/BB2 bedre og enda bedre er siste generasjon som sitter i CS Lestere (er det Custombuckere de heter?).

Fans av BB Pro kan snart få kjøpt mine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her du skal montere Classic 57 @Sugardaddy65?

Nå har jeg hatt en god del Gibson pickups og kan skrive under på at Classic 57 er de som falt mest i smak, selv om de ikke passet meg. 

På vei til å legge ut Burstbucker 1&2 til salgs også, de sittet i en SG. De ble litt for hotte og harde i lyd for min smak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Troll skrev:

Er det her du skal montere Classic 57 @Sugardaddy65?

Nå har jeg hatt en god del Gibson pickups og kan skrive under på at Classic 57 er de som falt mest i smak, selv om de ikke passet meg. 

På vei til å legge ut Burstbucker 1&2 til salgs også, de sittet i en SG. De ble litt for hotte og harde i lyd for min smak. 

Lurer på 57 Classics eller BB 1 neck og BB 2 eller 3 i bridge . Har også et sett SD Slash pickups liggende . Satte på alu stoptail og fikset Kluson bridge til locking i dag . Veldig bra sustain i den  selv med veldig lav strengehøyde . Impressed ! Det er en skam de satte BB Pro i disse  .

Gi meg en melding på BB pickups .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SunMaster skrev:

Jeg har BB pro i LP og Classic 57 i SG. Foretrekker BB pro 1f642.png

Hvis du vil bytte 57 Classic plus bridge mot min BB Pro bridge , så går det bra . Min er zebra uten cover men jeg kan sette på kromcover .

Jeg syns det er nær umulig å sammenlikne pickups i SG og LP . Det hører forskjellige ut . SG syns jeg takler bedre high ouput pickups i bridge enn LP med tykke maple topper .

Jeg har disse i en 2005 SG Standard . Disse låter meget bra .

SD 59 BRIDGE SH1B

SD 59 NECK SH1N

 

Har og en gammel tidlig 70 talls SG Standard med ebony fretboard som har SD JB i bridge og den liker jeg best av alle SG ene .

Har hatt en LP Trad med JB i bridge , og den var ikke bra .

I tillegg syns jeg SD JB pickups varierer i seg selv , men det kan ha med årstall å gjøre .

Nei det er ikke lett med pickups i gitarer - det eneste jeg har blitt enda mer klar over etter å ha prøvd mange gitarer og pickups , er at en må PRØVE pickups i den aktuelle gitaren .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Nei det er ikke lett med pickups i gitarer - det eneste jeg har blitt enda mer klar over etter å ha prøvd mange gitarer og pickups , er at en må PRØVE pickups i den aktuelle gitaren .

Det tror jeg du har helt rett i. Og det er grunnen til at jeg skygger unna alle gitarer som er 'oppgradert' med pickup xy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.