Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modde en EVH LBX


Affen

Anbefalte innlegg

Såeh. Jeg har EVH 5150 III LBX, første versjon med to kanaler:  gain og mer gain. Mer gain bruker jeg aldri.
Spørsmålet er, er det mulig for en kyndig å modde en av kanalene så den fungerer som clean? Og ja, jeg vet at det er en versjon II
der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Affen skrev:

Såeh. Jeg har EVH 5150 III LBX, første versjon med to kanaler:  gain og mer gain. Mer gain bruker jeg aldri.
Spørsmålet er, er det mulig for en kyndig å modde en av kanalene så den fungerer som clean? Og ja, jeg vet at det er en versjon II
der ute.

Det er fullt mulig, men om du får nokon til å gjere det er ei anna sak. Det er sannsynligvis mykje jobb å demontere for å bytte komponenter, Bilde av innmat 5150 III LBX 

 

...du kan jo eventuelt selge den til meg og kjøpe deg ein versjon II i stedet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, McJostein said:

Det er fullt mulig, men om du får nokon til å gjere det er ei anna sak. Det er sannsynligvis mykje jobb å demontere for å bytte komponenter, Bilde av innmat 5150 III LBX 

 

...du kan jo eventuelt selge den til meg og kjøpe deg ein versjon II i stedet ;) 

Hva byr du? ;) Den er kjøpt ny i Mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Evil_Caprino said:

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men opplever du volumedrop mellom blå og rød kanal? Det opplever jeg og det er jo litt rart at "solo-kanalen" er lavere enn den andre. 

Det gjør jeg og, men er mer at jeg savner en dedikert clean kanal. Denne går ikke clean, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det desidert enkleste å bare kjøpe en LBXII, for å ikke få et mega volumhopp mellom clean og vreng må du ha stacked/concentric potmeter slik som den har og kretskortet på den originale LBX gjetter jeg at ikke har noen plass for tre ekstra poler og i hvertfall ikke at de havner på riktig plass i kretsen (med mindre Fender har vært vanvittig framtidsretta og allerede planlagt 2'ern på samme PCB). Når det er sagt, sinnsykt kul amp som er noe av det mest massive jeg noen gang har hørt fra et par med EL84! :) 

EDIT: så på bildet linka tidligere i tråden, concentric pots er det ikke laget plass for så da kan jeg nesten garantere at vinninga hadde gått opp i spinninga om du i det hele tatt hadde funnet en tech som gadd å ta på seg jobben...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Affen skrev:

Takk for svar! Jeg beholder den, bruker den bare hjemme anyways. Ja er syk lyd i den. Rød kanal blir litt too much for meg, men kanskje jeg må ratte till mer på EQ for å få en mer tilfredsstillende lyd fra den kanalen. Noen tips @Evil Caprino?

Njesj, jeg bare gønner på.                                                                                        Skrur til det låter bra, og det gjør det med minimalt med tweaking på denne syns jeg. Kjører ikke gain på fullt. Drar av til det låter mer definert og så drar jeg litt opp igjen og det funker for meg. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.