Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lurer på om en RG521QS er verdt det


Magnus Sletnes

Anbefalte innlegg

Hei for noen dager siden så fant jeg en brukt RG521QS på 4sound for 5000 kroner. Jeg synes at den var helt super å spille på og den hadde veldig fin lyd, men nå vet jeg nesten ingenting om gitarer så jeg vet ikke helt om den er verdt pengene. På 4sound i forhold til å kjøpe den fra en privatperson til ca 3000 kroner, så vet jeg at den virker og at de har fikset den om det er noe galt med den, jeg får garanti på den og jeg får med en gitarbag. Så er det verdt det?

RG521QS_TB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den på 4sound i Trondheim? Du har rett i det at du kan finne tilsvarende gitar billigere brukt, uten garanti om at den er godt satt opp og fungerer som det skal. Hvis det er den på 4sound i Trondheim så har den vært der en god stund nå. Derfor kan det jo være mulig å prute ned prisen litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://ibanez.wikia.com/wiki/RG521QS

"However, it appears to have a cheaper neck than what would normally appear on an RG5xx-level guitar; it's definitely not the same neck as the RG520QS."

Hvis det som står her (at halsen på gitaren er kjipere enn andre 5XX-serie RGer) så vil jeg iallfall si at den ikke er verdt 5000,-. Skal ta det som står med en klype salt, så klart, siden det kun er forfatters mening. Selv har jeg ikke prøvd den, så kan ikke si så mye om halsen på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lik . Disse er sjeldne og kun produsert for Norges importøren på den tiden  - muligens så få som 50 stk laget totalt .

Topp kvalitet - mahogny kropp med quilted topp - Vanlig type Wilkinson tremelo som gir meget bra sustain- Gotoh tuners .  Halsen er maple - rosewood og noe tykkere enn de tynneste Ibanez halsene- FujiGen Japan produsert . V7-V8 pickups de samme som i RG550 . Med et sett Dimarzio pickups har du topp lyd . En ny liknende Japan FujiGen Ibanez  nå til dags koster mye . Min har en fin original hardcase . Du kan sikkert prute den ned til 4500,- .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.