Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Ibanez RG560 '89


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Fikk denne i posten i går! 

Som jeg har skrevet her noen ganger så har jeg vært på utkikk etter en Ibanez RG5XX en god stund nå. Egentlig så lenge jeg har spilt gitar, men andre gitarer har skjedd i mellomtiden. Syltynn hals, låter konge og ser feeet ut. ? Har ingen planer om å modde noe, bare holde den original.

20180918_190008-01-1512x2016.jpeg

Endret av Skullkrusher
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Brekkvasselven skrev:

men du har antagelig mye å hente på å bytte pickup i bridge om ikke annet ;)

Er ikke helt sikker ennå, har sammenlignet med Tone Zone, JB og Pearly Gates og selv om den har sin karakteristikk liker jeg den så langt. Ikke like in-your-face og mettet som JB, ikke slapp og fisete som 490t som jeg hadde i en SG før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke V8 bridge pickup ?  De er ikke akkurat det verste  , men en kan få mye bedre . Men pickups er en smaksak da . De dyrere Ibanez har ofte Dimarzio IBZUSA eller EVO pickups . Alle disse pluss Tonezone , JB , BL 500XL etc. låter bedre for min del . 490t har ca. halvparten så mye output som V8 så blir ikke relevant å sammenligne med . Gibson 498t og 500t er i ca. samme output område . 498t er bra - 500t er litt drøy , men jeg syns den funker bedre i ren mahogny Gibson enn i LP med tykk maple top .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.