Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jon Henrik goes blues, oppdatert 13. juli


vwh

Anbefalte innlegg

Du har god lyd og kontroll, og det er IKKE pga. ampen (som en fyr mente), men pga. fingrene. Gjør ikke noe for min del at det ikke er en foss med 16-dels noter. Du viser med dette klippet at du kan spille.

Vet ikke om det bare er tilfeldigheter, men det licket rundt 1:00 kjente jeg igjen fra den Ibanez promotion videoen med Timmons, Vai og Gilbert. Noe du har planka fra Vai soloen der? :)

Ampen har nok en del å si. Man får uttrykt seg veldig mye annerledes med en amp som faktisk er jævlig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har god lyd og kontroll, og det er IKKE pga. ampen (som en fyr mente), men pga. fingrene. Gjør ikke noe for min del at det ikke er en foss med 16-dels noter. Du viser med dette klippet at du kan spille.

Han har fet lyd i ampen, ingen ting å si på det! Selv om han er teknisk god så synes jeg han hadde fin lyd fra ampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har god lyd og kontroll, og det er IKKE pga. ampen (som en fyr mente), men pga. fingrene. Gjør ikke noe for min del at det ikke er en foss med 16-dels noter. Du viser med dette klippet at du kan spille.

Vet ikke om det bare er tilfeldigheter, men det licket rundt 1:00 kjente jeg igjen fra den Ibanez promotion videoen med Timmons, Vai og Gilbert. Noe du har planka fra Vai soloen der? :)

Jeg er faktisk enig i tone ligger mye i fingrene. Har vært en del som har prævd XTC'en min, og det låt drit. På samme måte kan du kjøre Vai og Timmons gjennom en 30W SS Marshall og det låter temmelig fett. Selvfølgelig har ampen en del å si, men jeg vil si det er mer eller mindre 50/50 fingre og amp på det vi normalt definerer som tone/lyd.

Licket er ikke lånt bevisst, selvom jeg er klar over at Vai bedriver noe liknende på Hoshino videoen.

Jeg angrer litt på at jeg la ut klippet nå i ettertid, for jeg spiller mer dritt enn det jeg vanligvis gjør. Tonevalget er for min del smertefullt. Meeen, kommer nok sterkere tilbake seinere.

Takk for positiv feedback uansett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil, men er det noen som kan hoste filer?

EDIT:

Bra video Jon Henrik! Du spiller med selvsikkerhet, kontroll og "feel". Hvis du var misfornøyd med dette vil jeg gjerne høre et take du er fornøyd med hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv feedback. :wink:

Satt og rota litt i Adobe Audition og har klart å legge på et spor med backingen.

Om noen gidder, så er en mye bedre versjon av jamme.videoen min lagt ut her som mp3 med forbedret backing:

http://home.no.net/jonhh/bluesmp3jadda.mp3

Gir igrunn ikke så dårlig inntrykk av Bogneren, selvom lyden blir en smule annerledes (som nevnt tidligere i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget stilfullt. Synes du spiller med selvsikkerhet og trøkk selv om det låter surt og utight til tider. Partiet etter minuttet er spesielt vakkert...

Det kunne vel ikke være at backing tracket var tilgjengelig for andre i blueshumør? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. Dette var djigg :D

Men jeg syns du har altfor mye gain.. Det ødelegger klangen i tonene, og (hvertfal hos meg) får meg til og tro du har satt det på fordi du er redd for å bomme.. Men du spiller chill for det, og har bra flyt.. Djigg. Det var deilig blues. :wink: jeg hørte jo noen feil jeg også, men jeg regner med at dette er impro og at alt er tatt på sparket (bortsett fra det lånte riffet som jeg aldri har hørt før, men det er jo satt inn på sparket det også.. Jeg smålåner riff hele tiden jeg også.. bare gjør de litt om til mine egne..), så alt i alt er dette knall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mikke.

Vrengen er faktisk mye mindre i realiteten, enn det som fremgår av opptaket. Flere hevdet at Bogner ampene har en tendens til å låte mer "gainy" på opptak enn hva de faktisk er under opptaket.

Jeg brukte den blå kanalen som er den kanalen med mildest vreng av de to vrengkanalene. Gain knappen var faktisk ikke skrudd helt opp en gang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.