Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips og råd på stereorigg


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Her er ett bilde av den jeg bruker, blir vel kalt a/b-y switch. Her kjører du output a i en forsterker og output b i den andre, eller en av outputene inn i delay, reverb eller hva du vil og så inn i amp. Er Forsterkerne ute av phase, så er det bare å vippe bryteren så er det løst, er det jordingstøy så har du en bryter for dette. Kan jo bruke en sånn aby boks fra fender for 350,- eller noe, men da mangler du disse funksjonene som jeg mener er ganske så kjekke å ha. På den pedalen jeg har så kan du også velge mellom a eller b og begge samtidig. Lehle p-split har vel bare fast split, men de har også versjoner med muligheter for å velge. Spørs litt hva du tenker, men jeg hadde vel gått for en Lehle P split nå.

Kan jo teste litt hvis du har to amper og en pedal med to utganger, (Boss tuner, boss rc-3 looper, div delaypedaler osv) fungerer for å teste litt med to forsterkere, Bare å sette de i slutten av pedalbrettet, eller der du vil splitte. Men da får du ikke snudd phase eller gjort noe med jordingsstøyen. Men Får jo sjekket om man liker det eller ikke.

 

E4D4F2DA-04FE-433D-BD59-6DAA04981E68.jpeg

Endret av AkE
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ErikKlæptn skrev:

 

Ser det ikke som problemstisk å blande digitalt og rør/analogt i et slikt oppsett. Har tidligere vært purist; gitar, kabel og rett i røramp, men har innsett at det finnes mye bra saker digitalt men en må være villig til å bruke tid på å finne rette komponentene pluss at kvalitet koster1f60a.png Synes i så måte at bidraget fra @TUFFTUFFTUFF er veldig kreativt! Tror allikevel jeg vil gå for to amper ettersom PA på øvingsrommet er for dårlig, og jeg vil ha mulighet å forske og bli kjent med oppsettet.

ser jeg må google litt rundt oppsett med Lehle p split, for det var rimelig ukjent...mulig noen kan opplyse meg?1f60a.png

Ser den. Som ett komplement till Orangen skulle jag ha gått för en Marshall.. kanske en DSL.. jo, en DSL.. vet att den inte listas som the Marshall of Marshalls om man snusar på nätet, men det är nåt med den som jag gillar.. enkel, inte så dyr och lätt att ratta bra ljud med. När man spelar på lånat utstyr och det står en DSL 100 på scenen (ca 50% av gångerna) vid soundcheck så är det happy times.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighetene er mange hvis man blander inn digitale dingser i et stereo oppsett. Hvis du f.eks bruker en Ax-8, kan du tappe et ferdig mikset signal til PA, og det samme signalet til scenemonitorer, eller fulltonekabinett med egen forsterker. Et annet signal kan tappes hvor som helst i signalrekken og sendes til vanlige forsterkere, eller sluttrinnamper, akkurat som man vil. Ampene kan selvfølgelig mikkes opp, og gå i PA sammen med den digitale lyden om man ønsker det. Stereo blir det også på alt om man ønsker det.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 20.29, TUFFTUFFTUFF skrev:

Ser den. Som ett komplement till Orangen skulle jag ha gått för en Marshall.. kanske en DSL.. jo, en DSL.. vet att den inte listas som the Marshall of Marshalls om man snusar på nätet, men det är nåt med den som jag gillar.. enkel, inte så dyr och lätt att ratta bra ljud med. När man spelar på lånat utstyr och det står en DSL 100 på scenen (ca 50% av gångerna) vid soundcheck så är det happy times.

Har tenkt litt på Marshall ja. DSL synes jeg er en OK amp, eventuelt få testet origin serien(?)

 Brukt siste dagene på gruble litt. Har tenkt å høre med en kompis som har en haug med amper om jeg kan låne en av han et par dager. Tror også jeg kan få lånt en radial a/b/y boks et annet sted. Da kan jeg teste konseptet litt FØR jeg ruser avgårde og investerer penger i noe som kanskje ikke fungerer for meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.