Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan stille inn en Fender Blues Junior III for Rickabilly sound


Hei Sveis

Anbefalte innlegg

Hei !

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan stille inn min Fender Blues Junior III for å få den rette Rockabilly sounden,

Jeg har en effekt pedal " Mad Professor Deep Blue Delay.

Jeg har en Gretch 5420TG Gitar

Kjempe flott pm noen kan gi meg en råd.

 

På forhånd takk !

 

Hilsen HeiSveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 10.39, Audun skrev:

Du vrir på knottene på forsterkeren, og bruker ørene til å fortelle deg når du skal stoppe. (Flåsete, jeg vet... )

Ok Audun, du skriver selv at ditt svar er flåsete. Men det er jo nettopp dét det handler om; skru til du finner lyden/snerten du selv ønsker.
Klarer man ikke dét med en Blues Junior, så er vel ikke det amp´en man bør velge til rockabilly. Jeg er veldig godt kjent i Fender-amp-verden, men ikke Blues Junior, Hot Rod DeVille og de der, så jeg vet ikke mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rørforsterker av gamletypen, uten ICer, opamper, transistorer og annet moderne, tar ikke skade av en runde med støvsuger. 

Ved moderne elektronikk ville jeg vært forsiktig. 

Beklager. Denne skulle vært i en annen tråd.  Gamle menn og små telefoner går ikke bra sammen. 

Endret av EspenP
Feil tråd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så godt kjent med denne, men vil tro at en veldig mild overdrive vil hjelpe på.
Billigere alternativ er Boss SD1 og Mooer Flex Boost.

Mid range har du f.eks Boss BluesDriver BD2, men denne har kanskje for mye gain.

For min del gjør de fleste billige overdrive den lille ekstra nytten man trenger for å få litt røff rockevreng. Du skrur gain til ca 1/10 og volum til ca 5/10 og justerer litt innimellom der - avhengig av pedal og ønsket mengde forvrengning. 

Det kryr av overdrives på finn :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.