Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny metalløks med fast bro? Superstrat


Jonny

Anbefalte innlegg

Sikla over begge de du linker der, men han som selger EC1000 sender ikke desverre. Tittet både på den m1000 til 4500 og en til 5500 som også kunne vært aktuelt da det er mulig å kjøre til den. Såfremt det er mulig å prute litt! 

Er det noen erfaringer med å få gitarer tilsendt da? Pleier det å være smertefritt, eller er det noen med dårlige erfaringer? (hørt om at folk slakker strengene og/eller legger papp/papir under strengene etc. Dog litt usikker på hvor nødvendig dette er) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tg1 skrev:

Kjøpte nettopp en EC-1000 Deluxe fra 2007 selv, og som nevnt over her; kvaliteten på disse (EC-1000/M-1000) er det absolutt ingenting å si på :D Hvis det er en rimelig superstrat du er ute etter så tror jeg du blir godt fornøyd med den der :) 

Edit: det ligger en EC-1000 Deluxe ute også, dersom det skulle være av interesse. Den har fast bro, som du spør etter, men er naturligvis ikke noen superstrat :)  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127093810 

Veldig kjekt med tilbakemeldinger på de!

Av en eller annen grunn har jeg ikke fått opp den du linker, så takk for den. Litt i dyreste laget, men vurderes! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Troll skrev:

Husk at selv om der ikke er fret inlays (eks Blackjack ATX) så er der prikker på halsen over som du ser når du spiller. 

_vyrp16_9024blackjack-atx-c-7-absn-2014-dots-highres.jpg

Ahh selvfølgelig. Tenkte av en eller annen grunn at det ble helt blankt. Men vet jo egentlig det. Takk for rettelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke data, så litt sen oppdatering. Men isen i magen varte ikke lenge desverre! 

Det ble en LTD m-1000 med FR, til noe jeg synes var en fornuftig pris tross at den trenger vedlikehold. Den er strøken estetisk, men bærer preg av å ha støvet en stund. Nye strenger trengs asap, samt volumpot'n skurrer litt. Satser på at det er en lett fix, og at jeg sitter igjen med en topp gitar. Tremol-no skal også bestilles og monteres! 

Den timen jeg har spilt nå, har jeg allerede dratt konklusjonen om at den er milevis bedre enn den gamle fjøla. Selvom broa kommer litt i veien når jeg tar palm mutes som jeg er vandt til. Tror det blir en grei uvane å vende! 

Noen som evt har noen tips ang. Vedlikehold utenom strenger og olje? Den andre gitaren har kun fått strengebytter i sin tid ;)20180830_212553.thumb.jpg.d1cc9ca2403e8528f97059843a6ffc5b.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tanken, er det bare å ta av dekselet og spraye bakfra som er trikset da? Har aldri vært borti pots, selvom jeg har elektrobakgrunn. 

Tror faktisk det er veldig minimalt med plekterriper, ihvertfall i det lyset jeg har her. Har ikke sett med lommelykt enda! Dekslene bak har fortsatt plast og alt, så rent estetisk virker den strøken! Takk for tips til jeg får lagd noen selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt riper og røff behandling må man tåle ? jeg pleier alltid å kjøre en rens med Dunlop olje og nye strenger på alle nye gitarer. Få vekk sjit fra forrige eier, som regel er det mye fett og smuss på gripebrettet. Dette påvirker strengene og også følelsen av å spille. En gang i året skal holde mer enn nok. Tror jeg kjører rens hvert 3 år.. 

Forsøk med samme tykkelse, med mindre du er komfortabel med å måtte justere tremen på nytt. 

Hvis ikke skurringen plager deg, er det ikke et problem. Rens kan hjelpe. I verste fall er det en smal jobb å bytte. 

Grattis med et fornuftig kjøp! Det er alltid greit å gå for det som gir mest for pengene i starten. Senere kan du heller pøse på med mer "nice to have" Når du får egne preferanser og begynner å bli kresen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å vaske halsen med en mikrofiberklut fuktet i lunkent vann. Er det mye "gunk" så skraper jeg bort dette med et kredittkort eller liknende og vasker av på nytt. La tørke og olje inn. Ellers pleier jeg, om jeg gidder, å gå over loddinger om dette er greit tilgjengelig. (Gadd ikke på Hollowbodyen, men om det er tilgjengelig bak en plate pleier jeg se over at det ser greit ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.