Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny metalløks med fast bro? Superstrat


Jonny

Anbefalte innlegg

For lat;leste ikke: maks 6-8k, superstrat, 24 jumbobånd, fast bro, brukt er fint. Nytt går også! Sjangre: power metal, thrash metal, metalcore++

Heisann, har begynt å lære gitar på nytt, etter at den ble satt bort når ungdomstiden kom. Jeg har en eller annen billig form for epiphone SG som ble spilt litt i 4 år, og har støva ned siden. Plukket den opp igjen for et par mnder siden, og da var det kun akseptabel lyd i halsmikrofonen, som nå også har gått dukken mer eller mindre. 

Jeg er student, så tenker 6-8 000 er maks. Gjerne mindre, men vil ha en 'ordentlig' (gjerne brukt?) gitar denne gangen. De eneste krava jeg har til ny gitar er 6 strenger, 24 jumbo /x-jumbobånd. Fast bro, superstrat, og gjerne en slank hals. Jeg har ikke muligheten til å få prøvd særlig gitarer av interesse, så blir antagelig å kjøpe 'blindt' og satse på det beste følelsesmessig. 

Jeg har siklet veldig over Schecter hellraiser c1 og ibanez rg652. Dog de er litt høyt priset, spesielt kronglete med schecteren pga CITES. 

Er det noen som har noen tips til noe jeg burde holde øye med på Finn, evt verdt å kjøpe nytt? 

Tenker å spille alt fra melodisk power metal og 80-90 talls thrash metal, til metalcore og lignende. 

Beklager veggen av tekst, og takk på forhånd for evt hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall ikke feil med Ibanez,  men utvalget er lite om du ønsker fast bro. 

ESP LTD i 1000 serien lager meget gode gitarer. 

LTD EC 1000 er noe av det beste man kan få for pengene i den sjangeren, hvis du finner en til 5k.  

Schecter Hellraiser er gode gitarer som passer musikken godt. Sjekk også ut Schecter Blackjack. Jeg har hatt begge deler, Blackjack ATX er mer resonant og passet meg best. Men det er smak og behag.