Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Evh wolfgang Special.. noen spørsmål..


Tarzan

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Tarzan skrev:

Er de "nye" EVH special'ene laget i kina? Mener jeg leste de flytta produksjonen for noen år siden ??

Mexico. Først Japan, så Kina og de siste årene i Mexico.
Var flattops men ellers identisk med USA versjonene. Nå er de carved top, men har nickel/silver jumbobånd.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste billig EVH er vel laget på Fender Mexico fabrikken .

Mange av de nyere Import Jackson/Charvel er vel laget der også .

Japan Jackson/Charvel tok slutt i 2010 da fabrikken i Japan gikk konkurs etter "naturkatastrofer" Flodbølge/jordskjelv/Fukushima atomkraftverk . Mange Jackson/Charvel fans "gråt en skvett"  da Japan produksjonen tok slutt . Men det er muligens gunstig for salget av  Jackson/Charvel USA modellene . Det er vel nær umulig å kjøpe rimelige Japan gitarer lenger . Hva koster f.eks. de billigste Japan Ibanez nå til dags ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

De nyeste billig EVH er vel laget på Fender Mexico fabrikken .

Mange av de nyere Import Jackson/Charvel er vel laget der også .

Japan Jackson/Charvel tok slutt i 2010 da fabrikken i Japan gikk konkurs etter "naturkatastrofer" Flodbølge/jordskjelv/Fukushima atomkraftverk . Mange Jackson/Charvel fans "gråt en skvett"  da Japan produksjonen tok slutt . Men det er muligens gunstig for salget av  Jackson/Charvel USA modellene . Det er vel nær umulig å kjøpe rimelige Japan gitarer lenger . Hva koster f.eks. de billigste Japan Ibanez nå til dags ?

"Mellomklassen" - Special, er laget av Fender Mexico ja. Holder nok et nivå over kvaliteten til en gjennomsnitts MIM Strat/Tele, så langt jeg kan vurdere.
Billigserien Wolfgang Standard lages i Indonesia. Også disse er MYE gitar for pengene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 22.58, Sugardaddy65 skrev:

Det er vel nær umulig å kjøpe rimelige Japan gitarer lenger . Hva koster f.eks. de billigste Japan Ibanez nå til dags ?

Markedet i Norge er til tider helt elendig for Ibanez. Disse gitarene er mye mer populær i utlandet, har jeg inntrykk av. 

Du kan ofte få en svart japansk RG550, 470, eller S serie til 3-4k hvis man er heldig. Har inntrykk av at de går for mer i USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Troll skrev:

Markedet i Norge er til tider helt elendig for Ibanez. Disse gitarene er mye mer populær i utlandet, har jeg inntrykk av. 

Du kan ofte få en svart japansk RG550, 470, eller S serie til 3-4k hvis man er heldig. Har inntrykk av at de går for mer i USA. 

Enig Ibanez markedet er nærmest rast totalt i Norge , med unntak av noen få modeller .

Min USA Peavey har ikke tynn hals . Halsen syns jeg likner på en tykk Fender - god og rund på baksiden - er noen rare nokså smale veldig høye bånd . Men veldig bra å spille for meg som er vant med jumbo bånd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
På 28.8.2018 den 22.10, Debris skrev:

Liker lyden i Axxis'ene veldig godt, men blir ikke venn med de tynne, små halsene.

Vet ikke hvordan Wolfgang er i forhold.

De jeg har hatt:

C458DDB0-32A1-4F34-8505-56B035EA2758.jpeg

EVH WG Special har en betydelig mer fyldig hals enn både MMEB og Axxiser jeg har testet. Ikke veldig ulik en litt tykk Fender C hals.
Har vel bestemt meg for at jeg er og blir en Les Paul mann og selger derfor Wolfgangen, men det egentlig en av de deiligste halsene jeg har spilt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.