Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Klarer du å holde ting originalt? Vis dine favorittmods.


vim

Anbefalte innlegg

På 22.8.2018 den 21.58, vim skrev:

Det har slått meg at jeg absolutt aldri klarer å la en gitar være urørt, hvor enn mye jeg har kjøpt den nettop fordi den er god som den er :)

Bare siste 10 år:

EVH Wolfgang: Messingblokk, tremolostopper, litt ekstra båndpolering, bytte av volumpot (CTS, som på alt annet jeg har) og tonekondesator (Orange drop). Og det stopper vel neppe der... Pickups og litt bedre kvalitet i et par av elementene i Floyden kanskje (strengelås og skruer f. eks.).

AV65 Strat: Prøvebyttet kropp (men originalen låt bedre), byttet PU til Lollar, byttet til jumbobånd, byttet all elektronikk (CTS og NOS PIO kondis), mattet ned halsen og ga hele gitaren en lett relic (gulnet halsen, mattet litt her og der, isspray og hårføner for fine krakeleringer, kaffebad på plastikk etc.), byttet fjærer (Raw vintage), byttet oversadel (Tusq), byttet plekterbrett (relic), malt innside med skjermende maling, fjernet tonekontrollen for midtre PU og sikkert mer jeg har glemt.

CS65 Strat: Faktisk ikke så veldig mye tweaking på snart 10 år: "Byttet PU, båndslip, byttet elektronikk, byttet fjærer, "videreført" relicslitasjen her og der (Fender CS har etter min mening vekslende hell med å lage troverdig relicing), fjernet tonekontroll på midtre PU.

Baja Tele: Båndjobb, lett relic, byttet elektronikk, mattet halsen.

PRS Bernie Marsden: Etter fri hukommelse: Byttet PU til OX4, byttet oversadel, byttet stol (TonePros), byttet elektronikk, mattet ned halsen, byttet all plastikk, lett båndjobb.

Maybach: Trengte ikke mye "hjelp" denne: Mattet hals, byttet elektronikk, byttet plastikk, båndpolering, byttet stol (Faber).

Bonamassa Customshop LP: Selv jeg klarte å ikke tukle med den. Skulle aldri vært solgt til gjengjeld 1f62d.png

Gibson R7, R8 og R9: Fikk alle en lett båndjobb, halsen mattet ned, CTS og PIO elektronikk, Faber studs/stol og et par av dem litt finere plastikk.

PRS DGT: Tror jeg jammen ikke jeg gjorde noe med. Strøken og kjedelig, som PRS gjerne er.

John Mayer sig. Strat: Solgt før jeg rakk å gjøre særlig mye. Byttet sikker oversadel og tok en lett båndpolering. Fikk selvsagt bort det grelle tortoise plekterbrettet!

USA Std. strat (ca. 2001 mod): 1f61e.png Rævva gitar der jeg ga opp å få den god, etter å ha byttet en hel masse.

Les Paul studio: Egentlig en fantastisk god gitar som fikk ny plastikk, elektronikk og Tonepris stol. Ble dessverre solgt til fordel for en LP Std. faded, som jeg aldri rakk å gjøre noe med.

Og så et par "total makeover" prosjekter med en KWS Strat og en Wolfgang kopi, som jeg ikke en gang skal begynne å beskrive.

Og galskapen med tweaking begynte vel med en Jake E Lee inspirert Tokai på 80-tallet, som både var min andre ordentlige gitar og ble dissikert etter alle kunstens regler. Jeg husker jeg fjernet en del viklinger på pickupen, etter å ha lest en eller annen artikkel om at EVH hadde gjort det samme. Låt faktisk bra!

Klarer du å holde pillfingrene unna en ny og god gitar? Show your mods!

 

IMG_3247.jpg

IMG_3248.jpg

vintage og 6100 løse.JPG

cs65 pickups 1.JPG

lps8.jpg

IMG_1048.JPG

IMG_1820.JPG

Gitarrigaug2010018lav.jpg

IMG_2120.jpg

Av ren nyskjerrighet,hvilke bonamassa customshop hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mrwarensemble skrev:

Av ren nyskjerrighet,hvilke bonamassa customshop hadde du?

Var for å være ærlig ikke klar over at det fantes flere, men det har vel kommet til en del varianter kanskje.
Dette var den første som kom i et eller annet begrenset opplag - en aget goldtop. No. 157, hvis jeg ikke husker feil.
JBLP005.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale:

Gibson R7, begge Husemoen gitarene, Samick Valley Art’n, Cheapo Yamaha akkustisk og Fender Jazzbassen... pluss ett par gamle kasser som trenger seriøs førstehjelp...

Modifiserte:

Gibson ES355: Skifta all gull hardware til nikkel og nøtt av bein. Rollerbridge.

Gibson Les Paul Std: Mason Electrics pickuper

Gibson J45: Smeltet om noen av smykkene etter mamma og laget nytt trussrod deksel.

Gibson Les Paul Custom: Kluson stemmeskruer og Tonepros ToM og stoptail... og Strap locks

Fender Jeff Beck Strat: Turtoise plekterbrett

Fender MIJ Strat: Dimarzio pickups, nytt plekterbrett og all øvrig elektronikk skifter. Oppgraderte stemmeskruer 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de jeg har nå:

ESP M-I - orginal

Haar Strat - orginal

Falck Esquire - orginal

Gibson Les Paul jr - fikk nylig Amber p90, da pickupen som sto i ikke var helt god. 

ESP Navigator strat - nye bånd, Amber pickups, plekterbrett og ny elektronikk. Dritdyrt, men det var rett og slett en nødvendig renoveringsjobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendemessig er det nok denne som har blitt transformert mest i år:

Før med svarte humbuckers. Etter med passive humbuckere i nickel, nye ringer i cream og nye knotter. Renset og oljet hals for mørkere utseende. Små endringer, stor forandring :

11_1399546122.jpg

138104376_ESPECLIPSEII.thumb.png.b14df60482bdb5e89d0c13e6f2d0e87f.png

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modding er moro. Kun to av ti gitarer her er ikke moddet på noe som helat vis, og det skyldes nok kun at de ikke egentlig er i bruk. Det er ikke det at gitarene jeg har i utgangspunktet ikke var gode nok, men det er ofte småting jeg liker å endre på. På noen er det først og fremst kosmetisk (type plekterbrett, pickup-ringer osv.), men det hender rett som det er at en pickup eller to blir byttet, et par har fått endret litt på elektronikken, noen pga ødelagte potter, noen for endringer av wiringen forøvrig, noen har fått byttet andre deler som har blitt slitt ut (er det egentlig modding da?). Blir gitarene mine bedre av moddingen? Det kommer absolutt an på øyet som ser og ørene som hører. Men jeg blir mer inspirert til å spille av det, så da er det i alle fall verd det for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel tilbake til denne. 

Rg7620 hvor miccer er skiftet til dimarzio d-activators, tatt av finish på hals, skiftet inlays til abalone, blocket tremmen med ei beta teak, samt gravert både kropp og headstock med dremel og fylt inn med farge. En fantastisk arbeidshest.

FB_IMG_1535754886522.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎09‎.‎2018 den 0.37, Straymond skrev:

Jeg må vel tilbake til denne. 

Rg7620 hvor miccer er skiftet til dimarzio d-activators, tatt av finish på hals, skiftet inlays til abalone, blocket tremmen med ei beta teak, samt gravert både kropp og headstock med dremel og fylt inn med farge. En fantastisk arbeidshest.

FB_IMG_1535754886522.jpg

Den var fet- tenker du har brukt maaange timer med dremel på den . Legg ut et bilde av headstock .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.