Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Klarer du å holde ting originalt? Vis dine favorittmods.


vim

Anbefalte innlegg

Det har slått meg at jeg absolutt aldri klarer å la en gitar være urørt, hvor enn mye jeg har kjøpt den nettop fordi den er god som den er :)

Bare siste 10 år:

EVH Wolfgang: Messingblokk, tremolostopper, litt ekstra båndpolering, bytte av volumpot (CTS, som på alt annet jeg har) og tonekondesator (Orange drop). Og det stopper vel neppe der... Pickups og litt bedre kvalitet i et par av elementene i Floyden kanskje (strengelås og skruer f. eks.).

AV65 Strat: Prøvebyttet kropp (men originalen låt bedre), byttet PU til Lollar, byttet til jumbobånd, byttet all elektronikk (CTS og NOS PIO kondis), mattet ned halsen og ga hele gitaren en lett relic (gulnet halsen, mattet litt her og der, isspray og hårføner for fine krakeleringer, kaffebad på plastikk etc.), byttet fjærer (Raw vintage), byttet oversadel (Tusq), byttet plekterbrett (relic), malt innside med skjermende maling, fjernet tonekontrollen for midtre PU og sikkert mer jeg har glemt.

CS65 Strat: Faktisk ikke så veldig mye tweaking på snart 10 år: "Byttet PU, båndslip, byttet elektronikk, byttet fjærer, "videreført" relicslitasjen her og der (Fender CS har etter min mening vekslende hell med å lage troverdig relicing), fjernet tonekontroll på midtre PU.

Baja Tele: Båndjobb, lett relic, byttet elektronikk, mattet halsen.

PRS Bernie Marsden: Etter fri hukommelse: Byttet PU til OX4, byttet oversadel, byttet stol (TonePros), byttet elektronikk, mattet ned halsen, byttet all plastikk, lett båndjobb.

Maybach: Trengte ikke mye "hjelp" denne: Mattet hals, byttet elektronikk, byttet plastikk, båndpolering, byttet stol (Faber).

Bonamassa Customshop LP: Selv jeg klarte å ikke tukle med den. Skulle aldri vært solgt til gjengjeld ?

Gibson R7, R8 og R9: Fikk alle en lett båndjobb, halsen mattet ned, CTS og PIO elektronikk, Faber studs/stol og et par av dem litt finere plastikk.

PRS DGT: Tror jeg jammen ikke jeg gjorde noe med. Strøken og kjedelig, som PRS gjerne er.

John Mayer sig. Strat: Solgt før jeg rakk å gjøre særlig mye. Byttet sikker oversadel og tok en lett båndpolering. Fikk selvsagt bort det grelle tortoise plekterbrettet!

USA Std. strat (ca. 2001 mod): ? Rævva gitar der jeg ga opp å få den god, etter å ha byttet en hel masse.

Les Paul studio: Egentlig en fantastisk god gitar som fikk ny plastikk, elektronikk og Tonepris stol. Ble dessverre solgt til fordel for en LP Std. faded, som jeg aldri rakk å gjøre noe med.

Og så et par "total makeover" prosjekter med en KWS Strat og en Wolfgang kopi, som jeg ikke en gang skal begynne å beskrive.

Og galskapen med tweaking begynte vel med en Jake E Lee inspirert Tokai på 80-tallet, som både var min andre ordentlige gitar og ble dissikert etter alle kunstens regler. Jeg husker jeg fjernet en del viklinger på pickupen, etter å ha lest en eller annen artikkel om at EVH hadde gjort det samme. Låt faktisk bra!

Klarer du å holde pillfingrene unna en ny og god gitar? Show your mods!

 

IMG_3247.jpg

IMG_3248.jpg

vintage og 6100 løse.JPG

cs65 pickups 1.JPG

lps8.jpg

IMG_1048.JPG

IMG_1820.JPG

Gitarrigaug2010018lav.jpg

IMG_2120.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer aldri å holde noe originalt, foruten kassegitarene, i den grad det å sette på strap-button på en kassegitar ikke faller innenfor modde-kategorien. :) Har ikke leflet noe med Gretschen, som er den siste gitaren jeg kjøpte, enda, og så langt klør det ikke i fingrene etter å mekke på den heller. 

Ellers er jeg notorisk når det kommer til å teste ut diverse kombinasjoner av plast på fender-gitarer...

Uansett, I came for the pics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har 100% originalt er en gammel Warwick-bass, tror jeg. Har nok i alle fall byttet pickups i alt annet jeg har kjøpt, det er vel et par jeg har byttet annen elektronikk og hardware på også. Ellers trengs det jo alltids litt skruing og filing før jeg er helt fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har moddet til nå er å skifte plekterbrett på Telecasteren min (fra hvitt til mint green), men jeg har et pickupsett fra Alexander Pribora liggende på Postkontoret og skal settes inn i neste uke, forhåpentligvis sammen med en treble bleed.

Jeg har også planer om å pusse ned halsen for å få den litt mindre seig, og bytte kontrollplaten med en som gir meg en liten vinkel på pickupswitchen.

Jeg har null niks peiling på elektronikkarbeid, så pickupbyttet blir outsourcet til en tekniker. Jeg kunne tenke meg å sette meg inn i det, men det får bli en liten stund til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg spilte elgitar blev det jo "RS Kit og Lollars og/eller Lindy Fralins" på det meste ... Nashville Tele, SG, Precision bass e.t.c ...

Hadde en Gretsch 6120 som jeg 'pinnet bridgen' på ...
RS Guitarworks Telen gjorde jeg ikke noe med !

Har byttet tailpiece og bridge på noen av banjoene jeg har ...

Liker å "fikse, trikse og teste" ... :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell omtrent ingen gitarer som ikke er byttet pickups på. 


Epiphone LP Custom - hatt Gibson, EMG og nå GFS pickups

LTD EC1000 hatt EMG, nå GFS Vintage 59 og Burstbucker 1 (liker burstbuckeren ganske godt) 
ESP Eclipse hatt EMG,  nå Seymour Duncan jazz og distortion. Sistnevnte skal byttes, ble for hissig for meg 
Gibson LP Classic med 57 Classic, er i gang med å bytte til Seymour Duncan 59 ila nest euke
Ibanez RG550 - kommer med Dimarzio PAF-lignende, men vurderer å bytte til noe litt mer hissig i bridge
Gibson SG Faded har 498T og 490R, har vurdert å bytte til P90 men tror jeg selger gitaren istedenfor
Ibanez RG 370 har hatt GFS, ble solgt nylig
Schecter Blackjack ATX har hatt Blackouts, EMG og nå Seymur Duncan 59 og Custom 5
Hadde en Ibanez S7320, som fikk aktive pickups

Kommer ikke på flere gitarer..

Eneste gitaren jeg ikke har moddet er EVH Wolfgang Standard. Denne kom faktisk med meget fine pickups stock, til tross for en billig gitar. Bridge-pickupen på denne låter helt fantastisk med vreng - synger som bare f. 
Har en ny Gibson SG på vei i posten, den kommer med burstbuckers. Har litt lyst på noen kvalitetspickups til denne, ala Bare Knuckle eller tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ bruke å bytte reimfestene på Gibson gitarene mine, da dem e alt for små. på epiphone har de større . bytter også knottene på enkelte gibsons

bruker å switche pickups her og der, alt ettersom. på mine epiphones blir all elektronikk byttet ut med kvalitetpotmeters, og switch. noen ganger stemmeskruene, og tuneomatic bruene. de orginale epi ser "feil" ut, og blir sporenstraks skiftet til f.eks faber.bytter ut den kjipe nøtta på epiphones å 

 

har likevel flere untouched gitarer, som mest sannsynlig forblir orginale for all fremtid 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker det, beholder jeg det originalt. 

Tre av main-gitarene mine er originale

-Gibson R7 2002 med BB1 og BB2

-Gibson ES 335 1995 mod. med Classic 57`S 

-Shishkov Ultimate med Gravelin pickups. 

Ellers er det litt bytte av både pickups, plast, elektronikk etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Birk skrev:

Tidligere ble det moddet over en lav sko, nå har jeg en '63 silvertone som fremdeles er 100% orginal, samme gjelder Crews SG'n og Duesenberg'n. 

Ja, er det en original 63 modell, så er det vel greit å ikke harve på med loddebolt og skalpell :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.