Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt øvingslokale, utfordring med støy fra forsterker


Toreha

Anbefalte innlegg

Hei!
Mitt første innlegg på "gitarnorge"!
Vi har nylig skiftet øvings/innspillingslokale. Det begynner å se skikkelig bra ut!
Når vi skulle teste forsterkere og gitarer opplevde vi likevel noe leit. Det kommer susing (nærmest piping) fra forsterkeren VOX AC 30 og Fender SuperChamp. Ulyden kommer når vi skruer på forsterkerne (både med og uten gitar koblet til).

Spørsmålet mitt er om det finnes noen som har opplevd det sammen, og om det i tilfellet finnes noen tips/ triks til hvordan vi kan fikse det?

Mvh
Tore Haugland

Endret av Toreha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!
Det er et gammelt kontorlokal med lysarmaturer/lysrør i taket. Vi har koblet disse ut og jeg skulle ikke tro at det spiller inn? Det er mulig det er noen problemer med jordingen? (det får jeg forhåpentligvis sett litt på i dag).  Kan det ellers være andre utfordringer med kilder som kan forstyrre lyd/forsterker? Prøvde å skru av alle lys, trekke ut alle andre kontakter fra stikkontakten, så skulle ikke tro det var noe som forstyrret signalet av "vårt" utstyr.

Mvh
Tore Haugland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skudd i natten...men kan det være noe sånt som et dårlig skjermet kjøleaggregat, ventilasjonsanlegg eller lignende i eller like ved bygget som genererer støy på kursene? forøvrig så kan jeg skrive under på at jordfeil er noe dritt. Hvis distribusjonssystemet i området er gammelt kan faktisk jordfeil komme utenfra ?

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.