Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie Caliber 50+


Jegsann!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg eier en Mesa Boogie Caliber 50+ (6l6 versjon, Head + Rectifier cabinett) som jeg vurderer å selge og lurer på om noen her vet sånn ca. hva man kunne tatt for den. 

Mangler litt info om kabinettet, der det står innerst i boden ?, men tror det er 4x12 Rectifier halfback. Ligner hvertfall.

Ballpark?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har solgt ein 50+ topp og ein 1x12 50+ combo i løpet av ett par år. Eg tipper rundt 5000kr pluss/minus 1000kr ut fra stand på toppen. Sannsynligvis mindre enn meir - dei er ikkje så ettertrakta, sjølv om det er ein bra forsterker :) Kabinettet får nokon andre prøve seg på, men kanskje noko det samme for det også...? Sånn rundt 5000kr?

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg skal ta mot til meg og dykke inn i boden etter kabinettet samt legge ut noen bilder av utstyret. Jeg tipper jeg må bytte rørene, men det skal vel ikke være det største problemet. Var ikke det sist gang. Ellers har det bare stått lagret i i flightcaser en god stund, så jeg får se hvordan det låter. Trenger bare et sted å sette den opp uten at naboene møter opp på døren med høygafler... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, McJostein skrev:

Eg har solgt ein 50+ topp og ein 1x12 50+ combo i løpet av ett par år. Eg tipper rundt 5000kr pluss/minus 1000kr ut fra stand på toppen. Sannsynligvis mindre enn meir - dei er ikkje så ettertrakta, sjølv om det er ein bra forsterker :) Kabinettet får nokon andre prøve seg på, men kanskje noko det samme for det også...? Sånn rundt 5000kr?

Jeg er ingen ekspert på dette, men støtter McJostein sin vurdering av prisnivå. Jeg mener å ha sett brukte comboer av Studio 22. og Caliber 50 til rundt 4500 - 5000 de siste årene, så 4000 - 4500 tror jeg at du skal kunne få for toppen. Kabinettet, selv om det kanskje ikke er identisk med de som selges nye i dag, koster jo ca 15000 nytt, så 5000 er ikke usannsynlig, selv om du sikkert kan forsøke å ta halv pris av det det koster nytt. Dersom du har flightcase, kan du legge på litt:)

Endret av nikotro
  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, folkens! Jeg var ikke klar over rørene var så dyre at de nesten ikke var verdt å bytte, (med mindre de var ødelagte). De rørene som er i nå var en bursdagsgave fra trommisen gamlebandet som også er elektroniker og kunne slikt. Som sagt vet jeg ikke hvordan den låter før jeg får testet den et sted, men kan oppdatere litt senere når jeg vet - om dere eller noen andre som ser denne posten kunne vært interessert. :)

(Maksstørrelse på bilder her inne er så lav at jeg må finne en måte å size ned bildene jeg har av den.)

Endret av Jegsann!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.