Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det VELDIG liten gitar.


kenny28

Anbefalte innlegg

Jeg er mye ute å reiser og kunne tenkt meg å hatt med gitar i kofferten. 

Finnes det ikke liten seks strengs gitar å få kjøpt. 

Ønsker at gripebrettet har standard bredde, men jeg tenker at det ikke trenger å være så mange band, 3-5 band så kan man jo få spilt det meste. 

Kassen trenger heller ikke å være stor eller tykk. Forventer ikke all verdens lyd av denne gitaren, den skal kun tilfredsstille spillelysten, samt at man får jo øvd. 

Noen som har tips/forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt mulig å ha en gitar som er så kort (4-5 bånd) som fortsatt låter som en gitar i forhold til stemming o.l.? Scale length blir jo helt på trynet.

 

Hva med en Guitarlele (ukulele stemt som gitar)? Selvsagt kortere plass mellom båndene, men det slipper du ikke unna.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G# eller Yamaha guitarlele er små, men om det er det trådstarter ser etter er jeg usikker på.

Strengelengden må fortsatt være omtrent den samme uansett antall bånd for at det skal "ligne" en gitar.

Sammenleggbare gitarer finnes også. Denne, for eksempel.
http://www.journeyinstruments.com/product/carbon-fiber-of660/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en jeg også. Definitivt et trangt gripebrett, men det er ikke mulig å korte ned lengden på en gitar uten at det blir trangt. Fysikkens regler tillater ikke at 5 bånd kan utgjøre halvparten av total strengelengde hvis man fortsatt vil ha halvtoner mellom hvert bånd. Da må det bli noe sammenleggbart i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Martin backpacker? 

Finnes også noen elektriske varianter som kan sjekkes ut. Fernandes Nomad feks. 24" så tilnærmet normal skala men liten kropp og innebygget høytaler. Selv sikler jeg litt på Steinberger (evt alternativet fra Hohner) sine padleårer til nettopp dette formålet. 

preview_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.