Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper, finner ikke slash lyden...


Anbefalte innlegg

Hei! :)

har nå kjøp snart alt som heter profiler og klarer ikke Å finne slash lyden... Noen er nære, men samtidig ikke nære nok. 

De som er nære har jævlig mye støy langt oppe i frekvens, men fjerner jeg noe av dette blir lyden ullen. Nærmeste jeg har vært er å finne noen profiler med mye snille lyd som Mashall 2000 og booste litt i 5-8000hz området for å få mer krispy/sintere sound. Men da får du ikke den sinte karskteren som AFD100 har.

har også prøvd Green Crunsj i forkant men hjalp ikke det heller. Har prøvd shoptones sine brit 2000, 1987x og annaversity pakker samt TopJimi AFD100 pakke. XLR rett ut, ingen kabinett.

noen som har noe råd? Hør på introen til f.eks Out Ta Get Me. Den 2 gitaren som kommer inn etter hihat slag. Der er lyden jeg vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS her... misforstå meg rett... jeg digga Kemperen for det den var, men jeg fant aldri en profil som hadde tilfredsstillende lyd til Deluxe Reverb, Silver Jubilee eller AFD100... bl.a. Hvorfor de skal være så vanskelig å profilere er beyond me, men, men...

Ble helt andre boller når jeg kobla Mini-Jubilee’n til UA OX... helt andre...

synd jeg ikke hadde råd til å beholde begge for da kunne jeg prøvd å profilere ved å bruke OX’n og sett om det hadde blitt noe bedre enn det de som tar seg godt betalt for profilene får til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man må ta med i beregninga er jo at den som profilerer lyden bestemmer settinga på ampen. 
Man kommer nok best ut med Kempern om man lager profilene selv. Har enda ikke gjort det selv, men en dag må jeg vel lage noen profiler av Jub'en min, å sammeligne med de fra f.eks Top Jimi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Mange gode forslag her. Å kjøpe amp blir nok uaktuelt og det samme med Axe FX 3. Blir i allefall ikke nå.

Skal prøve de foreslåtte profilene. Og hører at Top Jimi Tim Caswell AFD-pakken låter mer riktig enn den AFD pakka jeg har kjøp. Også så er det som dere sier , er de som lager profilene som bestemmer lyden med plassering av mik, setting av amp +++
Men samtidig er youtube demoen til Top Jimi med AFD pakke ganske lik lyden jeg er ute etter, men låter mye mer støyete til meg... Hvorfor??

 

 

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere høre. Fant en knapp og pang! Der satt lyden :)

For meg var det revulosjonere å finne denne instillingen, for noen så har de funnet den for lenge siden men forteller alikavell.

Gå på Output, bla til du finner Output AddOns, slå på Pure Cabinet, still den på fult.

Det denne gjør er at den reduserer de frekvensene i 7-20khz området som du normalt hører dårligere eller ikke hører når du står noen meter fra kabinettet (og i tillegg litt of axis). Må huske på at Kemperen når den profilierer, så tar den med frekvenser fra 20-20khz. Alle disse frekvensene kjører du rett i øret hvis du bruker headphones eller lytter rett i en høyttaler. Du kan prøv selv å ta øret helt inntil an amp med mye vreng. Det skraper godt i øret når du har mye vreng og får med det alle frekvensene rett i øret. Jo lenger du går unna, jo mindre forsvinner de skarpe frekvensene i 7-20khz området.

For de som kjører kemperen gjennom kabinett så trenger dere ikke denne instillingen da de fysisk står litt offaxis og lengre fra kabinettet.

 

Kanskje litt dårlig forklart men var det beste jeg klare ?

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må man gjøre med alle modellere! 

På andre enn Kemper gjøres dette som regel i Cab blocken..

For en bandmix må man kutte endel i bånn og, greit å gjøre det fra kilden så lydmann slipper å begynne og styre med det.

Fet, tøff gitarlyd med masse bunn alene vil bare kludre til en mix desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.