Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feteste elgitarlyd du noengang har hørt..?


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Symphony X. Mr Romeo kan skru god lyd både på rytme og solo. 

Dream Theater - Train of Thoughts Har en skikkelig rå tung lyd. 

Har også satt pris på noe av det som System of a Down har levert av lyd. Både på clean, vreng og mellomting. 

Av de mer klassiske, så er det vell få som kan måle seg med Angus Young når det gjelder deilig lyd med masse særpreg. Skikkelig SG og Marshall magi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som enkelte gjør så må dette nesten kategoriseres... tre vidt forskjellige:

David Gilmour, Brødrene Young, Bonamassa på den gamle giga-riggen sin og Mark Knopfler under Avo Sessions i Basel.

Altså jeg merket meg noen mente MK sin gitarlyd på Brothers in Arms låta... og jeg pleide å være langt på vei enig... men synes låta kler bedre den litt klarere og lavmælte approachen som ble gjort her:

 

Lurer på hvilke amper og slikt han bruker her? Finner mye info om utstyr MK bruker, men ikke som virker å samsvare med denne giggen ?

Endret av Griffin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, germaniumkid skrev:

Ser nesten ut som om det står to Fender Hot Rod Deluxe bak der. 

Ser nesten sånn ut... det sies at tonene ligger i fingrene, men IMHO så er dette hands-down den peneste gitarlyden Mark har laget så tror gitar/amp spiller relativt stor rolle... :) 

Selv om en hører med en gang at det er Mark Knopfler som spiller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært spesielt audiofil og har nok litt dårlig hørsel til å være feinschmecker på lyd uansett, så for meg er det lyden av Tom Morellos gitarspill med Rage against the Machine som har gjort størst inntrykk, særlig debutalbumet og særlig "Killing in the Name" som var den første låta jeg hørte og som satt meg helt ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.