Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feteste elgitarlyd du noengang har hørt..?


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Her er mye bra nevnt, må bruke resten av kvelden med Spotify!

Her er en liten liste med låter med gitarlyd som bergtok meg første gang jeg hørte dem

  • RATM - Killing in the Name. Peise tøff riffing, men den whammyen blåste meg til helvete.
     
  • Pink Floyd - Dogs. Jeg kunne vel egentlig sagt "alt med Gilmour" for min del. Viktigere musiker for min oppvekst finner du ikke. Men tonen på "Dogs" satt seg i ryggmargen min. 
     
  • Roger Waters - What God Wants, Pt. I. Mitt første møte med Jeff Beck, og han ga meg neseblod.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎08‎.‎2018 den 19.38, Evil_Caprino skrev:

All ære til RR men den gitarlyden hans er/var krise! Ja, mulig jeg kaster inn en brannfakkel her nå, men sorry ass! ?

Jake E. Lee i Badlands derimot, der snakker vi! 

ja æ digge Rhoads , og synes hans lyd er/var råtøff :) voodoo highway skiva va best !! rå, han Jake e lee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 13.06, Naigewron skrev:

Et komplett umulig spørsmål siden det er så mange forskjellige smaker og varianter, men jeg kan trekke frem en fyr som jeg alltid har syntes har den ultimate tungrock-lyden. Det er mange år siden jeg stort sett sluttet å høre noe særlig på prog metal o.l., men gitarlyden og riffingen til Jørn Viggo Lofstad får meg fortsatt til å makse volumet på musikken.

 

LITT Queensryche! Haha?

Men enig i at  Lofstad har bra lyd da.

Synes som regel at de har etpar bra låter på hver plate, men akurat denne ble litt vel mye lånt (Vet de fikk litt pes for det og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.