Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feteste elgitarlyd du noengang har hørt..?


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Et komplett umulig spørsmål siden det er så mange forskjellige smaker og varianter, men jeg kan trekke frem en fyr som jeg alltid har syntes har den ultimate tungrock-lyden. Det er mange år siden jeg stort sett sluttet å høre noe særlig på prog metal o.l., men gitarlyden og riffingen til Jørn Viggo Lofstad får meg fortsatt til å makse volumet på musikken.

 

Endret av Naigewron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens en klisje å påpeke men Mark Knopfler har jo hatt sine øyeblikk.. f.eks på Brothers in Arms (84' Les Paul 59 Reissue I en Marshall JTM 45).

Stephen Stills kan vel også trygt nevnes i en tråd som omhandler fet gitarlyd.. kanskje ikke så rart nå man tenker på hvilken utstyrspark han hadde tilgang til.. gylne årganger av Gretch, Gibson (Firebird, Super 400), Martin og Fender i klassiske røramper... tatt opp på bredt spolebånd med Neumanns.. 

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at jeg egentlig liker alle lydene folk har omtalt eller posta i denne tråden. Det som tar knekken på meg i SWLABR er lyden i dobbelstoppene Clapton spiller i verset---høres ut som en kamp på liv og død i sluttrinnet på den ampen. 

En annen låt med fantastisk lyd, som jeg alltid vender tilbake til er denne:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.