Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bytte pickups på firebird v


Anbefalte innlegg

har minihumbuckere på den nå (originale) det er en 2016 mod, med delt/stillbar messing nut.

vil ha humbucker i broposisjon, og p90 i halsposisjon.

ønsker også å sette den opp for .012 istedet for .010, som den er nå.

er det noen her som har erfaring med en slik konfigurasjon, og noen som har forslag til gode pickuper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steik Bacon => Edmire 

Som Evil-C sier, humbucker og p90 må freses plass til. Var ikke noe begeistret for minibuckere selv, hadde aldri prøvd noen som låt bra. Men Jarle Bernhoft skulle absolutt ha slike pga utseende til sin custombygde Husemoengitar, men annet krav var naturligvis tone. Balanse mellom neck-bridge, åpen og dynamisk, "kjøtt på tona" som de andre Husemoengitarene. Så fikk oppdrag om man klarte lage noe som kunne matche. Jarle fikk selv anledning å teste flere varianter av minibuckerne og sammenligne med referansegitaren sin og en orginal 71 firebird. Favoritten ble likevel mine Firebuckere. De er IKKE normale minibuckere, og multivoiced så han kan justere fra full punch og power til litt åpnere glassy PAFish tone. P90’ish, ren singlecoil og midrangy basscut toner er også mulig å hente ut fra pickupene. Her er bilde Jarle selv la ut for litt siden av denne gitaren.4B50E778-01A8-43AC-A624-3365558B019A.thumb.jpeg.a118220107a635b29c4e04067c233c3f.jpeg

Endret av SteikBacon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

-jepp, jeg vet jeg må frese. er ikke noe problem. mer enn nok treverk slik at det ikke blir for svakt treverk. blir uansett en av to her i bergen som vil få oppdraget. skal ikke gjøre det selv, om jeg bestemmer meg for det.

-vil ha enkel wiring: 3-way switch: hals-kill-bro, originalpottene som står i skal fremdeles brukes. ikke noe split-coli-greier

-p90/humbucker er favorittsetupen min. om jeg skal forandre på gitaren, vil jeg ha den setupen. helst med noenlunde matchende output, men regner med det kan fikses med ekstra motstander.

-liker veldig godt utseendet (lyden også, forsåvidt) på pickupene som står i denne: http://duesenbergusa.com/product/alliance-series-mike-campbell-2/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pickuper i en ordentlig Firebird er ikke minhumbuckere. De er bittelitt forskjellig fra både P90 og (mini)humbuckere. For min del er det det som gjør Firebirden spesiell, selv om pickupene på nyere Gibson Firebirds kanskje ikke er helt det mange vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.