Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD / Review - Les Paul Classic


Troll

Anbefalte innlegg

Behold zebra , men bytter du kan du godt ha kromcovers .

 Classic 57 Plus  måler litt over 8k - 500T ca 15k - 498T ca. 13.5k ( de varierer litt) . 500t er kjeramiske og de liker jeg ikke særlig . 498t er helt grei .

Kan ikke helt skjønne du syns 57 plus har høy output , men jeg har de bare med kromcovers......Den låtere "råere" enn Burstbucker 1/2 . Du kan prøve å justere ned høyden .

Burstbucker 3 syns jeg låt veldig bra i en Epi Bonamassa LP jeg hadde en liten stund .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo spilt på den en del nå, og har kommet frem til at den ikke har så høy output som jeg trodde - men de er veldig kraftige i lyden i forhold til hva jeg er vant til. 
Syns hals-pickupen låter meget fint til cleans, der er noe bra med lyden - men det er ett eller annet med den kraften og kanskje bassen jeg ikke klarer å venne meg til på disse humbuckerene.

Det er veldig rart, da de fleste reviews på nettet omtaler Classic 57 som den beste humbuckeren fra Gibson, samt generelt en high end serie. Har bestilt et sett med Seymour Duncan Vintage 59 i nickel til denne. Veldig spent på om det vil utgjøre en stor forskjell :)

498T har jeg hatt i Epiphone LP Custom og har nå i Gibson SG. Syns de manglet litt trøkk i les paul, men de låt veldig fint i SG! Balansert vintage blues og rock sound :) Burstbucker 1 i LTD EC1000 låter veldig fint. Middels høy output, god kraft, god dynamikk og veldig "hårere" sound (eller "grit" som de sier på engelsk).

Jeg har blitt merkelig kresen på humbuckers i det siste og byttet i nesten alle gitarene - er på runde 2 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble heller ikke venn med classic 57 micene som var i min lp classic. Ble byttet til rebel yell/cold sweat fra bare knuckle. Disse er ganske hot, men fungerer veldig bra til mitt bruk. Har bare knuckle av ulike varianter i 4 av mine gitarer nå og er veldig fornøyd. De har og mye bra paf og mer vintwæage type pickups.

Endret av Endt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Troll skrev:

Ja - jeg vurderer å skaffe meg Black Dog eller The Mule til Eclipse. Syns SH6 Distortion ble litt vell hot for min smak. Hvor bestiller dere Bare Knuckle fra? :)

Bestiller rett ifra nettbutikk/pickup builderen deres. Da får du dem akkurat slik du vil ha dem, er en del fine custom muligheter ?? Blir sjelden billig, men er alltid fornøyd

https://www.bareknucklepickups.co.uk/pickup-builder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, germaniumkid skrev:

Lollar Imperial Low wound tror jeg ville passet midt i blinken ut fra hva du skriver du ikke liker med c57

+1 på den. Jeg monterte Lollar Imperial low wind i Classicen jeg hadde for mange år siden. Les Paulen ble plutselig en... Ja, nettopp... Les Paul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fristende altså, men når man ser prisene på disse så er det lett å vende tilbake til Seymour Duncan 59. Men Lollar skal definitivt sjekkes ved neste anledning. Skal hvertfall huske å få lagt ut noen bilder og tekst når jeg får bytta pickupene ?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.