Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har peil noter og Guitar Pro??


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker Guitar Pro (v6) for å legge inn noter til sanger jeg jobber med, og har kommet over et problem jeg ikke finner løsning på..

Og det er når man bruker repreats og "tied notes", altså hvis for eksempel en takt avsluttes med en synkope, hvor noten/tonen henger over i neste takt (tenk "Enter Sandman-riffet"), MEN hvor det kommer en repeat rett etter sykopen, over der hvor tonen henger. [Se vedlegg] Problemet kommer når den delen som skal gjentas returnerer til der hvor Repeat-tegnet starter, hvis takten avsluttes med samme synkope (som skal henge over i neste takt), så gjør den IKKE det.. Her skjønner ikke Guitar Pro hva den skal og bare "muter" lyden når den går inn i "sløyfa" for andre gang.. Veldig irriterende.. Noen som vet hva problemet er og om det fins noen løsning (annet enn å droppe repeats og bare skrive samme parti flere ganger, og drite i regnskogen om man skulle printe ut greiene..) ??

GuitarProRepeatProblem.jpg

Endret av Z0S0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

har vel ikke så mye å si om guitarpro skjønner det eller ikke. Det viktigste er at de som leser notene skjønner det! Mange prøver å få det til å låte bra i notasjonsprogram (sibelius, guitarpro etc.) men sannheten er at man skal gjøre det så tydelig som mulig for utøveren! Lærte dette på den harde måten! Vis man virkelig skal få guitarpro til å spille det skikkelig er det kanskje såpass tungvindt at man må droppe repetisjon og skrive det samme to ganger for å unngå overbindinger som går over i 2. hus etc.! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.