Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ampvreng + clean amp = switchekrøll?


Anbefalte innlegg

Okei, mulig jeg hadde klart å tenke (+google) meg til hjelp selv her men av og til kan det være greit med litt input. 

Saken er den at jeg har kjøpt meg ny amp med killer ampvreng. Denne har on/off-bryter av typen med jackinntak, ergo lett å få plass til på brettet. So far so good.

Tingen er; jeg bruker to amper, den andre er en skikkelig cleaning og trenger hjelp av en vrengboks. Heller ikke noe problem i seg selv.

Utfordringen her er da (som dere kanskje skjønner) hvordan, enklest mulig, switche begge disse av og på uten for mye stepping og helst i en vending? 

Tips mottas! 

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare bruke prampen på den nye "killerampen" (hvis den har eff loop) og den andre bare som clean amp, eller som slave (plugge rett i return) men da er du avhengig at du har pan kontroll på stereoeffekten jeg regner med at du bruker. Da kan du også droppe vrengboksen.

Jeg har et slik oppsett med et Boss GT 6 brett.                                                                                                                                                                                             

 

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sånn Mooer switcher a, har ikke den muligheten for å switche amp samt koble inn en loop samtidig? Kanskje en må litt opp i switcher-pris for at de gjør dette? Boss sin skal iallefall klare dette, og selvfølgelig g2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, germaniumkid skrev:

Okei, mulig jeg hadde klart å tenke (+google) meg til hjelp selv her men av og til kan det være greit med litt input. 

Saken er den at jeg har kjøpt meg ny amp med killer ampvreng. Denne har on/off-bryter av typen med jackinntak, ergo lett å få plass til på brettet. So far so good.

Tingen er; jeg bruker to amper, den andre er en skikkelig cleaning og trenger hjelp av en vrengboks. Heller ikke noe problem i seg selv.

Utfordringen her er da (som dere kanskje skjønner) hvordan, enklest mulig, switche begge disse av og på uten for mye stepping og helst i en vending? 

Tips mottas! 

Betyr det at du ønsker fire ulike settings/lyder, men en bryter for hver av de fire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så poenget ditt er å switche amp 2 til clean, samtidig som du switcher av amp 1? 
Du kjører begge ampene sammen når du har vreng? 

Eller, når jeg ser på tegninga igjen, så skal du slå av vreng på begge samtidig ja kanskje. Da blir det vel fort å sette de boksene tett ja antakeligvis, om du ikke får spesialbygget en løsning som kan gi deg muligheten for å samle de på en knapp. 

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Slashaxl skrev:

Eller, når jeg ser på tegninga igjen, så skal du slå av vreng på begge samtidig ja kanskje. 

Jaaa! ?

ref. første post: "...hvordan, enklest mulig, switche begge disse av og på uten for mye stepping og helst i en vending?"

Burde skrevet "samtidig".

?

Endret av germaniumkid
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.